| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
VW EcORacer
|
1381 besök totalt |
|
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||
|
Klart det ska vara en diesel i bilen
Men visst VW har ju roligare dieslar än denna i bygglådan att stoppa ned i bilen. Förvånar mig att lite det bara är 250 nm. Själv roar jag mig med 420 nm från 2000 rpm till 4000 rpm i vår Saab-diesel. Och det har ju räckt rätt långt i SLC t.ex. Men ok det är ur 1,9 liter Kanske en standard 1,9 TDI från nya Passaten, med 170 hk och runt 300-350 i vrid skulle göra bilen ännu mer rättvisa. Men jag tror det är miljöpolitik bakom motorvalet, VW vill visa att en modern sportbil inte behöver ha herrejössesmotor för att vara kul. Vilket dom har helt rätt i, fråga alla Miata, X1/9 och MG ägare som helst
Fronten kunde kanske varit bättre designad. Audi inspirerat jättegap och strålkastarmontage som en gammal yankee-showcar känns inte fräscht. I övrigt rätt ok design. Annars kan VW ju ta Lamborgini Gallardo, kasta ut den där löjliga bensinaren och lyfta i sin maffiga V10 diesel från Tuareg i Lambon. Låt Ricardo fortsätta tuna den, så har VW en riktig och annorlunda killer! Med sådär 500 hk och 1000nm i vrid
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
Jag tror faktiskt att dom redan har testat det... Jag har läst om det i någon motortidning... Om det var just tuaregmotorn vågar jag inte säga, men dom har byggt en diselgallardo... Ska se om jag kan hitta det igen. _________________ Mattias Meldert |
||
|
http://car-reviews.automobile.com/ne
här står lite om diesel-gallardon. spännande!
_________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||
Riktigt läckert! Tänk vad fort man kan bli sannspådd ibland
Vet också att koncernsyskonet Audi tittar mycket seriöst på att utveckla den flerfaldiga LeMans vinnaren R8 med V10 diesel, preparerad tillsammans med Ricardo. Men det är inte Toaregmotorn, som man kanske kan tro, utan en Judd V10 som konverteras till diesel. För två år sedan hade dom 550 hk och 700-800 nm om jag minns rätt. Problemen med en högprestanda diesel är det höga cylindertrycken och det faktum att transmissionstillverkare som X-trac och Hewland ännu fått till transmissioenr som klarar det höga vridet i ett lopp som t.ex. Le Mans Vi får väl se om det blir verklighet, kul i så fall. I endurance racing för touring bilar har ju redan VW och BMW tagit totalsegrar på bl.l. Nürburgring 24 h och Vallelunga 6h. Alfor Peugeoter och Saabar har ju dessutom plockat klassegrar i olika enduranceserier. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
|
"- No real racingdriver needs more than 1000cc -"
Denna har ju nästan 500cc för mycekt
Tycker den är riktigt fräck, dock inte snygg... Men Som Atariman sa.. "Riktigt coolt koncept". Hoppas de får för sig att bygga en, bara den är RWD. _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||
![]() |
Bilder o videos
VW EcORacer
|
1381 besök totalt |