Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
VW EcORacer
1381 besök totalt
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004

Trådstartare
VW EcORacer

Gillar konceptet...
Men annan motor kanske...
http://sportbilen.se/press.php?id=1052

Citera
Atariman
Stockholm / London
Här sen Apr 2003

Riktigt coolt koncept (inkl motorn, tycker jag). Men...de kunde ha gjort den betydligt snyggare.

Här sen Feb 2003

Klart det ska vara en diesel i bilen thumbs up Bensimotorer är fjolligt och omodernt
Men visst VW har ju roligare dieslar än denna i bygglådan att stoppa ned i bilen.
Förvånar mig att lite det bara är 250 nm. Själv roar jag mig med 420 nm från 2000 rpm till 4000 rpm i vår Saab-diesel. Och det har ju räckt rätt långt i SLC t.ex. Men ok det är ur 1,9 liter
Kanske en standard 1,9 TDI från nya Passaten, med 170 hk och runt 300-350 i vrid skulle göra bilen ännu mer rättvisa. Men jag tror det är miljöpolitik bakom motorvalet, VW vill visa att en modern sportbil inte behöver ha herrejössesmotor för att vara kul. Vilket dom har helt rätt i, fråga alla Miata, X1/9 och MG ägare som helst
Fronten kunde kanske varit bättre designad. Audi inspirerat jättegap och strålkastarmontage som en gammal yankee-showcar känns inte fräscht. I övrigt rätt ok design.

Annars kan VW ju ta Lamborgini Gallardo, kasta ut den där löjliga bensinaren och lyfta i sin maffiga V10 diesel från Tuareg i Lambon. Låt Ricardo fortsätta tuna den, så har VW en riktig och annorlunda killer!
Med sådär 500 hk och 1000nm i vrid

Citera
Zolektric

Här sen Maj 2004

det röstar jag för Bosse.

Men jag tycker att den är fulsnygg. Kanske inte den roligaste motor, men som sagt, det är inte heller meningen. men jag skulle helldre se samma bil som går på E85. hade inte varit fel thumbs up

Eskilstuna
Här sen Aug 2004

Bosse L skrev:
Annars kan VW ju ta Lamborgini Gallardo, kasta ut den där löjliga bensinaren och lyfta i sin maffiga V10 diesel från Tuareg i Lambon. Låt Ricardo fortsätta tuna den, så har VW en riktig och annorlunda killer!
Med sådär 500 hk och 1000nm i vrid

Jag tror faktiskt att dom redan har testat det... Jag har läst om det i någon motortidning... Om det var just tuaregmotorn vågar jag inte säga, men dom har byggt en diselgallardo... Ska se om jag kan hitta det igen.

Älvängen
Här sen Sep 2003

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003

Karl Birgander skrev:
http://car-reviews.automobile.com/news/lamborghini-to-build-diesel-powered-gallardo/12/

här står lite om diesel-gallardon.
spännande!

Riktigt läckert! thumbs up
Tänk vad fort man kan bli sannspådd ibland
Vet också att koncernsyskonet Audi tittar mycket seriöst på att utveckla den flerfaldiga LeMans vinnaren R8
med V10 diesel, preparerad tillsammans med Ricardo. Men det är inte Toaregmotorn, som man kanske kan tro, utan en Judd V10 som konverteras till diesel. För två år sedan hade dom 550 hk och 700-800 nm om jag minns rätt.
Problemen med en högprestanda diesel är det höga cylindertrycken och det faktum att transmissionstillverkare som X-trac och Hewland ännu fått till transmissioenr som klarar det höga vridet i ett lopp som t.ex. Le Mans
Vi får väl se om det blir verklighet, kul i så fall.

I endurance racing för touring bilar har ju redan VW och BMW tagit totalsegrar på bl.l. Nürburgring 24 h och Vallelunga 6h. Alfor Peugeoter och Saabar har ju dessutom plockat klassegrar i olika enduranceserier.

Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003

"- No real racingdriver needs more than 1000cc -"

Denna har ju nästan 500cc för mycekt

Tycker den är riktigt fräck, dock inte snygg... Men Som Atariman sa.. "Riktigt coolt koncept".

Hoppas de får för sig att bygga en, bara den är RWD.

Atariman
Stockholm / London
Här sen Apr 2003

Några bilder till:

Här sen Maj 2005

Mums! Den där interiören diggar jag! om dom kunde fixa till front och akter på den samt kanske hitta en något snyggare störtbåge så skriver jag upp den på årets önskelista En "ordentlig" motor skulle inte sitta fel heller :P
Citera
Bilder o videos
VW EcORacer
1381 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande