Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Har du fräscha idéer för en dag på banan? Vad saknar du?
<<   1, 2
2873 besök totalt
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
johann skrev:
om man kör kolonnkörning så skall man se till att alla får ligga direkt bakom instruktören minst ett varv.

Ja, det är rätt. Min erfarenhet är att från bil 1-2 och bakåt kör folk precis hur som.

Tyvärr tar det ju säkert 45 minuter om alla 30 bilar ska få den chansen på t.ex. Gelleråsen, och det är i teorin "bästa fall."

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Erik B skrev:
johann skrev:
om man kör kolonnkörning så skall man se till att alla får ligga direkt bakom instruktören minst ett varv.

Ja, det är rätt. Min erfarenhet är att från bil 1-2 och bakåt kör folk precis hur som.

Tyvärr tar det ju säkert 45 minuter om alla 30 bilar ska få den chansen på t.ex. Gelleråsen, och det är i teorin "bästa fall."
Det går fortare om man är 3-4*5 bilar på banan och har 3-4 instruktörer/spårvalsbilar. För spårval behöver ju inte alla behöva följa den dyraste instruktören.

Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Re: Har du fräscha idéer för en dag på banan? Vad saknar du?

Fredrik - SLC skrev:
Erik B skrev:
Vi tänkte anordna ett par banträffar nästa år och är på jakt efter nya idéer.

Seriöst..... med tanke på överbeläggningen på banorna och den allmänna underbeläggningen på dom flesta bandagar, är det inte bättre att gå ihop med någon annan bandags-arrangör och höja beläggning och stuk istället ??

För som det är nu så dom enda som blir riktigt glada är ju banägarna.

Amen thumbs up

Vargön
Här sen Feb 2003

Nåt som funkade bra i somras på Peugotklubbens träff var att instruktörerna körde vanliga bilar med 3-4 deltagare i ett par-3-4 varv runt banan. På så sätt kunde man ställa frågor till instruktören under tiden och man fick dessutom flera varv på sig att ta in allt som sades... 3-5 instruktörsbilar på banan samtidigt så det gick ganska effektivt.
Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

RS6 skrev:

Håller särskilt med om det som nämts om maten i denna tråd, om det överhuvudtaget finns någon så är det skamligt dålig mat som serveras. Jag betalar mer än gärna extra för en god och nyttig måltid.

Håller helt med thumbs up Lite mer "high-end" arrangemang......kvalitet och inte kvantitet

Philip Lundh
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003

Rash skrev:
Mat mat mat!! Alla racerbanor har mer eller mindre värdelös mat (läs väldigt enkel mat).
Jag skulle gladeligen betala lite extra för att bli mätt och belåten med god och nyttig mat.

Låt dyr-mat-biten vara högst valfri, jag tillhör nog kategorin som hellre lägger den hundringen på bensin/bromsvätska/bilprylar än just på mat. Funkar bra med medhavd mat för min del.

Annars är min önskelista kort:
- Säkerhetstänkande (Ambulans + flaggposteringar + tydlig och obligatorisk säkerhetsgenomgång)
- Tydligt och smidigt schema mellan körgrupper
- Anslagsplank med uppdateringar i schema och dylikt
- Sol och lagom varmt väder!

Mvh
Mangan

Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002

Mat är inte så noga, har oftast med mig egen mat.

Ett bra informationssystem där man kan läsa vad som händer på banan, vilket gäng som kör, när nästa gäng ska på, oljesanering, bärgning. mm, mm

Ambulans

Mekhörna med lyft

Däckbytarhörna med tryckluftsmaskiner

Bangenomgång med spårvalsbeskrivning i depån, lungt och stilla. Gärna en gammal räv som förklarar precis hur han tänker.

Ett kösystem som funkar 100%. Ibland har inte line-uppen funkat klockis, oreda frustrerar.

Min erfarrenhet av banträffar är goda. Ibland har det varit för mycket bilar, och i bland för dåligt väder.

Stockholm
Här sen Mar 2004

RS6 skrev:
thumbs up för detta förslag.
I övrigt vill jag tjata lite till om den bedrövliga maten på alla våra banor, inte för att depå maten på ringen är bättre thumbs down

om dom åtminstone kunde ta visa/amex/mastercard

Har du fräscha idéer för en dag på banan? Vad saknar du?
<<   1, 2
2873 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande