Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Rund-dragen topplocksbult...
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (10010 totalt)
LuddeR
Täby/Sthlm
Här sen Feb 2003

jag har hyslor som man gängar åt fel håll..

Hellre Nürburgring än vigselring
Citera
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003

Kan väl sälla mig till truppen som varit med om detta innan... Drog runt en toppbult med XZN-skalle på en Opel topp.
Det slutade med att jag kapade ur sidan på toppen och svetsade fast en stor bult på den trasiga. Sen lossnade den. Som tur var så skulle jag bara ha blocket, toppen var ändå sönderkörd i säten och styrningar.
En liten anekdot om hur det kan bli med för mycket gegga i bultskallar!

Alexi Törnqvist
Sigtuna
Här sen Nov 2003

Trådstartare
Jag lyckades få loss skiten igår. Provade med en torx som råkade bita fast riktigt ordentligt, så det var bara att skruva loss bulten.

Tack för alla bra tips iaf! Dom sparas till nästa gång jag gör bort mig i skruvandet. thumbs up
Citera
Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003

regel 1 oversize torx funkar i 8/10 fall OM man har BRA TORX biltema och annat skit går av.. mac tools hölt t.o.m till att få bort mina låsbultar till fälgarna (tappade bort nyckel.. fortfarande inte hittat den.. hehe..)

regel 2 torx är härdade.. börjar den svaja i stålet sluta och slå med en hammare istället och prova igen.. annars går den av.. Och det är pain in the ass att få bort skiten..

regel 3 lyssna inte på mig jag är ingen expert men jag har meck utbildning...

BMW Abuser
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003

Citat:
Citera
Alexi Törnqvist
Sigtuna
Här sen Nov 2003

Trådstartare
Stingray skrev:
regel 1 oversize torx funkar i 8/10 fall OM man har BRA TORX biltema och annat skit går av.. mac tools hölt t.o.m till att få bort mina låsbultar till fälgarna (tappade bort nyckel.. fortfarande inte hittat den.. hehe..)

regel 2 torx är härdade.. börjar den svaja i stålet sluta och slå med en hammare istället och prova igen.. annars går den av.. Och det är pain in the ass att få bort skiten..

Hehe, vilken tur att jag inte hade någon biltema-torx som passade då. AmPro-torxen tycks iaf hålla hög kvalité, med tanke på att den höll(topplocksbulten satt ju inte precis löst, om man säger så...). thumbs up
Citera
T08R
Stockholm
Här sen Maj 2004

Själv brukar jag slå i XZN hylsor eller bits. Har aldrig råkat ut för att dom går av i hålet, materialet har alltid gett sig då. Torx därimot har gått av flera stycken och det är ju ett he***te som nämts innan. Har även hänt med torx av bra kvalite och då är det ännu hårdare härdat Så nu är det bara XZN om det inte är riktigt små skruvar.

Linköping
Här sen Mar 2004

XZN ??

Skänninge
Här sen Maj 2003

Nykom skrev:
XZN ??

typ 12-kantig torx

Citera
NiklasF
Skåne
Här sen Sep 2003