Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 22 besök idag (22598 totalt) |
Det kan nog stämma, fick med ett par "vanliga" kort på den från sitt tidigare liv. Då var den vit och hade M-färgerna på sig ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Ja efter en dag på mantorp har jag nu lärt känna bilen lite bättre och den bjöd inte på någon otrevlig överaskning
![]() ![]() ![]() ![]() Däcken verkade inte gilla behandlingen så värst utan låg i form av smälta klumpar i hela fälgen... nån ändring får det iaf bli här. ![]() Passade för övrigt på att väga bilen och enligt den lastbilsvågen så vägde bilen ca 1230-1240 kg med ca 20 L soppa och lite lätt packning. Får väl anses ok med tanke på att den inte är lättad det minsta ![]() Passar på att tacka Micke 'BTG' för lite förar-coachning ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Ingen orsak, det gick riktigt riktigt bra tyckte jag. God bilkontroll och säkert och lugnt men ändå snabbt. Imponerande att sätta parisern så lätt! ![]()
Bilen imponerade också. Både väghållning och motor. Jag inser efter att ha åkte med i ett antal M3 E30 (dussinbilen nummer 1 på Mantorp) att min motor verkligen går på 70%. ![]() Men det blir det ändring på snart! ![]() om du överväger R-däck, så tänk att då kommer alla "problem" flyttas till bromsar, krängare, dämapre etc.... ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Nu ska vi inte överdriva här ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jo visst är det så men dämparna ska klara det iaf, de är ju anpassade för slicks egentligen ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Jaha...otur kan komma i många skepnader, en del sätter bilen i räcket och en del skjuter topppackningar så toppen spricker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Personen, förmodligen idiot, tyckte väl att han/hon/det behövde den mer än mig. Så om någon ser en röd Audi 80 -87 med lite ljusare nyans av röd i skärmkanterna, svarta baklysen och med regnr BOY 054 så får ni gärna ringa mig på XXX-XXXXXXx ![]() Hade precis köpt nya däck till den dessutom ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Man får väl hoppas att Polisen hittar den snart, iaf någorlunda hel... ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Ajajaj.....riktigt tråkigt att höra. ![]() ![]() ![]() (Upptäckte igår att någon försökt skära sönder mitt högra framdäck ![]() ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Ja det var tur att du såg det ![]() ![]() ![]() Ja det är j-ligt märkligt att just den biten är så svår för vissa människor att lära sig... Kanske är en konspiration mot folk med vita M3 E30:isar ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
The return of the Ådi!!!
Igår morse fick min sambo ett samtal från polisen, de hade hittat bilen och den var kvar i stan tydligen. Farsan åkte dit och hämtade den direkt (jag var bortrest) och den visade sig vara i samma skick som när jag parkerade den för en vecka sen ![]() ![]() ![]() ![]() Men det bästa är ju att ringen-äventyret blir av nu ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
_________________ Joakim Karaus BMW.n https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34735 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23940&start=63 |
||||
Tack ![]() Tillräckligt bra för bankörning med gatdäck. Ska du köra R-däck bör du fixa bättre belägg och kylning så pallar dom med då oxå. Originalskivorna är väl 280 mm vill jag minnas ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
280 mm stämmer bra det! _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||
Sjukt fin bil verkligen, jag har en kompis som efter många års velande verkar ha bestämt sig för att sälja sin vita -87á så snart kanske klubb vit E30 M3 utökas här på Rejsa iaf om jag får som jag vill.
|
||||
Var ett tag sen man skrev här men det är väl dags att uppdatera lite
![]() ![]() ![]() ![]() När motorn väl var ur upptäcktes felet rätt omgående, generatorstaget hade vibrerat av! ![]() ![]() Dessutom hade vibrationerna lett till att infästningen i bröstkåpan spruckit... ![]() Framvagnsbalken såg även den ut som den brukar göra på M3E30 ![]() ![]() ![]() Men nu så är den lagad och förstärkt ![]() När motorn ändå var ur var det ju lika bra att passa på att kika på lagren och dom såg faktiskt ganska bra ut, lite smuts hade åkt med runt på nått ställe men annars var dom ok. Veven lämnade jag in på polering och uppmätning, vilken visade att veven var perfekt ![]() ![]() ![]() ![]() Lite allmän uppfräschning och så var motorn klar att lyftas i. ![]() Med denna momentnyckel orkar till och med en tunnis som jag dra 440 Nm som muttern på veven ska dras med ![]() ![]() Liten rengörning och uppsnyggning av motorrummet var väl på sin plats också, hade helst velat lacka det men det får bli en annan gång. Är ju bara att plocka ur motorn igen ![]() ![]() ![]() I med motorn och koppla in allt. Bort med ett tändstift och nöta lite på starten för att få upp oljetrycket ![]() ![]() I med stiftet igen och så var det dags för uppstart ![]() ![]() Den startade så snällt på alla fyra direkt och hade kanonfin gång ![]() Ska bara skruva dit motorhuv samt Sport Evo plasten fram sen vill jag ut och köra!!! ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 22 besök idag (22598 totalt) |