Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E30 -88 *såld*
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
22 besök idag (22598 totalt)
micke80
Karlskrona
Här sen Jun 2005

Hmm, den har gått i Blekinge för ett antal år sedan tror jag bestämt... Då var den inte så fräsch, men nu verkar det ha blivit ändring på det. Tjusigt! thumbs up thumbs up thumbs up

BMW E24
BMW E28
BMW E39

BMW CS #3981
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Fin bil Micke. De är riktigt roliga att köra.

Jönköping
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Tackar

Ja synd bara att dom inte är helgalvade så att man hade kunnat njuta av dom även vintertid Tur att man har is'en kvar

Jönköping
Här sen Dec 2002

Trådstartare
micke80 skrev:
Hmm, den har gått i Blekinge för ett antal år sedan tror jag bestämt... Då var den inte så fräsch, men nu verkar det ha blivit ändring på det. Tjusigt! thumbs up thumbs up thumbs up

Det kan nog stämma, fick med ett par "vanliga" kort på den från sitt tidigare liv. Då var den vit och hade M-färgerna på sig

Hässleholm
Här sen Dec 2004

Den var ju verkligen RIKTIGT snygg! thumbs up
Citera
Osa

Här sen Jul 2004

hoppas du tar med den där på lite örebro-träffar i sommar

Riktigt riktigt fin thumbs up
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Tack tack

Örebroträffar, finns det?

Jönköping
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Ja efter en dag på mantorp har jag nu lärt känna bilen lite bättre och den bjöd inte på någon otrevlig överaskning utan jag tyckte att den var mkt välbalanserad och neutral Lite grövre k-hämmare vore dock kul att testa, kanske skatteåterbäringen kan komma i form av ett par grövre pinnar eller en resa till surkålslandet

Däcken verkade inte gilla behandlingen så värst utan låg i form av smälta klumpar i hela fälgen... nån ändring får det iaf bli här.

Passade för övrigt på att väga bilen och enligt den lastbilsvågen så vägde bilen ca 1230-1240 kg med ca 20 L soppa och lite lätt packning. Får väl anses ok med tanke på att den inte är lättad det minsta

Passar på att tacka Micke 'BTG' för lite förar-coachning

Stockholm
Här sen Nov 2002

Micke Eriksson skrev:
Passar på att tacka Micke 'BTG' för lite förar-coachning

Ingen orsak, det gick riktigt riktigt bra tyckte jag. God bilkontroll och säkert och lugnt men ändå snabbt. Imponerande att sätta parisern så lätt! thumbs up

Micke Eriksson skrev:
Däcken verkade inte gilla behandlingen så värst utan låg i form av smälta klumpar i hela fälgen... nån ändring får det iaf bli här.

Bilen imponerade också. Både väghållning och motor. Jag inser efter att ha åkte med i ett antal M3 E30 (dussinbilen nummer 1 på Mantorp) att min motor verkligen går på 70%.
Men det blir det ändring på snart!

om du överväger R-däck, så tänk att då kommer alla "problem" flyttas till bromsar, krängare, dämapre etc....

Jönköping
Här sen Dec 2002

Trådstartare
BTG skrev:
Ingen orsak, det gick riktigt riktigt bra tyckte jag. God bilkontroll och säkert och lugnt men ändå snabbt. Imponerande att sätta parisern så lätt! thumbs up

Nu ska vi inte överdriva här Sätta en knasig kurva som säkert har lika många spårval som förare men visst Parisern känns rätt ok jämfört med resten av banan

Jo visst är det så men dämparna ska klara det iaf, de är ju anpassade för slicks egentligen Rena r-däck blir det nog inte men är sugen på något 'halv r-däck' typ Toyo's RA1 eller så blir det vanliga BS S-03:or

Jönköping
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Jaha...otur kan komma i många skepnader, en del sätter bilen i räcket och en del skjuter topppackningar så toppen spricker och imorse var det min tur att få otur, i form av att min brukshink har blivit stulen >

Personen, förmodligen idiot, tyckte väl att han/hon/det behövde den mer än mig. Så om någon ser en röd Audi 80 -87 med lite ljusare nyans av röd i skärmkanterna, svarta baklysen och med regnr BOY 054 så får ni gärna ringa mig på XXX-XXXXXXx thumbs up

Hade precis köpt nya däck till den dessutom men en klen tröst är iaf att jag inte hann besiktiga den Det RIKTIGT tråkiga i kråksången är dock att jag kanske blir tvungen att ställa in den inbokade resan till Nürburgring som Micke 'BTG' ordnat till så bra och istället få lägga dom pengarna på en ny brukshink

Man får väl hoppas att Polisen hittar den snart, iaf någorlunda hel...

Stockholm
Här sen Nov 2002

Micke Eriksson skrev:
Man får väl hoppas att Polisen hittar den snart, iaf någorlunda hel...

Ajajaj.....riktigt tråkigt att höra. Det är ju själva f-n att man inte skall kunna få ha sina saker ifred.

(Upptäckte igår att någon försökt skära sönder mitt högra framdäck men inte lyckats punktera iaf tack vare R-däckets starka sidor... Men det är ju inte så att man vill ta Fuchsrörhe i +200km/h med ett skadat framdäck så nu blir det nya puckar fram.)

Jönköping
Här sen Dec 2002

Trådstartare
BTG skrev:

Ajajaj.....riktigt tråkigt att höra. Det är ju själva f-n att man inte skall kunna få ha sina saker ifred.

(Upptäckte igår att någon försökt skära sönder mitt högra framdäck men inte lyckats punktera iaf tack vare R-däckets starka sidor... Men det är ju inte så att man vill ta Fuchsrörhe i +200km/h med ett skadat framdäck så nu blir det nya puckar fram.)

Ja det var tur att du såg det >
Ja det är j-ligt märkligt att just den biten är så svår för vissa människor att lära sig...

Kanske är en konspiration mot folk med vita M3 E30:isar

Jönköping
Här sen Dec 2002

Trådstartare
The return of the Ådi!!!
Igår morse fick min sambo ett samtal från polisen, de hade hittat bilen och den var kvar i stan tydligen. Farsan åkte dit och hämtade den direkt (jag var bortrest) och den visade sig vara i samma skick som när jag parkerade den för en vecka sen Något mindre soppa i den men fortfarande mer än 3/4 tank Den stog låst och parkerad så fint med handbromsen i och ingen växel. Nästan så att man börjar fundera på om jag verkligen var riktigt nykter när jag åkte hem från jobbet i onsdags Snacka om tur i oturen...Nu blir det iaf rattkrycka både till Ådin och en till BMW'n.

Men det bästa är ju att ringen-äventyret blir av nu

Falkenberg
Här sen Jul 2004

BARA ATT GRATULERA

LYCKA TILL PÅ RINGEN

JOAKIM
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Micke Eriksson skrev:
Men det bästa är ju att ringen-äventyret blir av nu

Gott!

Karlstad
Här sen Mar 2004

Mycket fin bil!

Hur tycker du org bromsarna är på M3an? Hur stora är skivorna?

Jönköping
Här sen Dec 2002

Trådstartare
fulingbusen skrev:
Mycket fin bil!

Tack

Tillräckligt bra för bankörning med gatdäck. Ska du köra R-däck bör du fixa bättre belägg och kylning så pallar dom med då oxå. Originalskivorna är väl 280 mm vill jag minnas

Gävle
Här sen Jan 2005

Micke Eriksson skrev:
fulingbusen skrev:
Mycket fin bil!

Tack

Tillräckligt bra för bankörning med gatdäck. Ska du köra R-däck bör du fixa bättre belägg och kylning så pallar dom med då oxå. Originalskivorna är väl 280 mm vill jag minnas

280 mm stämmer bra det!

BMW Club Schweden.
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen

Sjukt fin bil verkligen, jag har en kompis som efter många års velande verkar ha bestämt sig för att sälja sin vita -87á så snart kanske klubb vit E30 M3 utökas här på Rejsa iaf om jag får som jag vill.

M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Var ett tag sen man skrev här men det är väl dags att uppdatera lite I somras hörde jag ett illaljudande metalliskt ljud ifrån motorn och då blir man ju lite lätt orolig förstås Så det var ju lika bra att slita ur maskineriet! Motorn såg dessutom förjävlig ut då den sölade olja och lacken på ventilkåpan var halvt borta

När motorn väl var ur upptäcktes felet rätt omgående, generatorstaget hade vibrerat av!

Dessutom hade vibrationerna lett till att infästningen i bröstkåpan spruckit...

Framvagnsbalken såg även den ut som den brukar göra på M3E30

Men nu så är den lagad och förstärkt thumbs up

När motorn ändå var ur var det ju lika bra att passa på att kika på lagren och dom såg faktiskt ganska bra ut, lite smuts hade åkt med runt på nått ställe men annars var dom ok. Veven lämnade jag in på polering och uppmätning, vilken visade att veven var perfekt thumbs up I med nya lager, kedjor och lite sånt och så ihop igen. Oljepumpen tog jag isär och inspekterade och då jag inte har haft några uppenbara problem med oljetrycket samt att de inre delarna såg bra ut satte jag ihop den och struntade i att byta. Märkte även när jag skulle byta generatorbussningarna till dom från Turner motorsport att det inte fanns några alls på min generator! Inte undra på att stag vibrerar av och kåpor spricker Så nu är jag på jakt efter en generator eller enbart själva skalet som bussningarna sitter i...
Lite allmän uppfräschning och så var motorn klar att lyftas i.

Med denna momentnyckel orkar till och med en tunnis som jag dra 440 Nm som muttern på veven ska dras med

Liten rengörning och uppsnyggning av motorrummet var väl på sin plats också, hade helst velat lacka det men det får bli en annan gång. Är ju bara att plocka ur motorn igen

I med motorn och koppla in allt. Bort med ett tändstift och nöta lite på starten för att få upp oljetrycket thumbs up

I med stiftet igen och så var det dags för uppstart
Den startade så snällt på alla fyra direkt och hade kanonfin gång Har bytt lite slang och packningar och misstänker att den har dragit lite tjyvluft förut då den hade mycket sämre gång förut.
Ska bara skruva dit motorhuv samt Sport Evo plasten fram sen vill jag ut och köra!!!

BMW M3 E30 -88 *såld*
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
22 besök idag (22598 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande