| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Kalender för 2006
|
2000 besök totalt |
|
Kalender för 2006
Kalender för 2006 i flera upplagor. Edit: Tar bort länken då jag inte vet var en del av bilderna kommer från. Bosse _________________ Bo Japlin 968CS M030 Grand Prix white |
||||||
|
Tycker det är trevligt med dessa initiativ.
Dock skall tillstånd att publicera bilderna först inhämtas och ersättning skall kommas överens. Om inte detta skett så har man begått ett upphovsrättsbrott och det är ju inte så kul i dessa tider, BLF's prislista ger en hint om att olovlig publicering kostar en hel del, beroende på upplaga. Att bilden sedan även modifierats är en kränkning av upphovsmannen. Anledning till att jag skrivit detta ligger i att bilden för januari i den svenska och den amerikanska upplagan är i mina ögon identisk med denna:
Jag kräver därför att du plockar ner filerna och gör om, gör rätt! En offentlig ursäkt här i tråden är på sin plats! Med vänlig hälsning Dan Persson |
||||||
Ber dig om ursäkt Dan. Hittade bilden avhuggen på nätet. Men det är ju inte ok för det förstås. Hur som hälst så var kalendern enbart tänkt för eget bruk, men det blev så att jag delade med mig av den. Din bild är borttagen nu. Det kan finnas någon annan bild som är hämtad på nätet och som jag inte känner ursprung till. om någon känner sig träffad och är missnöjd med detta så ändrar jag i filerna och ber om ursäkt i förhand för tilltaget Bo Japlin PS Tar bort länken nu. Bäst så kanske. _________________ Bo Japlin 968CS M030 Grand Prix white |
||||||
|
ok, tack, då ser jag det hela som utagerat.
Lycka till i framtiden med din kalender, tycker det är ett trevligt initiativ. Tipset är väl att fråga upphovsmannen om lov först, vem vet man kan kanske få bilden i bättre upplösning än de kopior man hittar på internet. Som upphovsman är det ju inte så kul att hitta manipulerade kopior av sina bilder på internet när man inte gett samtycke. Det hade varit intressant att veta var du hittat den avhuggna koipan från början. Som sagt, lycka till i framtiden!
|
||||||
Kul kalender men tyvärr lite skevt ihopkommen. Jag gillar verkligen 968'an.
Man behöver inte kika så långt bort på webben för att se var en del av bilderna har kapats. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
Septemberbilden tagen av Niklas Falk på Tullinge. Personligen tycker jag att det är oerhört lågt att sy ihop ett sånt här alster utan att fråga upphovsmännen om lov. Jag är övertygad om att Nicke mer än gärna ställt bilder till förfogande till ett sån't här projekt. När det görs på detta sättet blir jag emellertid lite stött... >
Du kan ju PM'a Nicke och fråga om du får använda bilden. Jag är övertygad om att du fär ok från honom. Ligger länkarna fortfarande kvar på några andra ställen på nätet??? Hoppas att du kan få till en lika fin kalender med schyssta bilder. |
||||||
Hej Lasse Bilden fick jag tillsänd mig vid tillfälle. Frågade inte mer vilket var dumt av mig. Fixar nog för eget bruk i fortsättningen eller möjligen med egna foton vilket inte är något problem egentligen. Digitalfoton är det gott om. Hoppas alla som ladda ner filen, förstör den nu. Bo _________________ Bo Japlin 968CS M030 Grand Prix white |
||||||
Hej Bo, Jag kollade faktiskt våra email innan jag skrev inlägget, jag kan inte se att Nicke mailat den bilden till någon. Dessutom var den så vitt jag kunde se beskuren exakt som bilden här på rejsa. om han verkligen skickat bilden till dig ber jag tusen gånger om ursäkt för att jag (över)reagerat.
Jag har också talat med fotografen, som nu kommit hem från en hård dag i skolan. Han kan inte påminna sig om att han delat med sig av bilden ifråga. Men eftersom han är ett stort fan av 968CS hälsar han att du gärna får använda bilden till kalendern. Även denna bilden kanske kan vara till nytta i kalendern. Helt ok att använda i så fall.
|
||||||
|
Tack för det Lasse.
Men nu är jag så vingklippt så. Filerna går inte att få tag på nu och tills vidare. Mina egna bilder blir kanske lite enformiga i stil och färg. om någon här ger mig bilder på rajsiga 968 CS situationer som jag fritt får hantera utan att uppge ursprung så gör jag en uppdatering av kalendern med dessa bilder. Mvh Bo Japlin _________________ Bo Japlin 968CS M030 Grand Prix white |
||||||
![]() |
Bilder o videos
Kalender för 2006
|
2000 besök totalt |