| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Annorlunda camber vinklar!
|
1967 besök totalt |
|
Lite OT men kan bara inte låta bli visa upp den här bilen med dess liberala camber vinklar!!! http://www.exx.se/objects/camber/camber.wmv (Spara till fil först för att se utan hack, linan från min dator är ganska långsam). Har aldrig sett så mycket negativ camber, framför allt inte på bakhjulen!
(Det är filmat på en japansk motor show och är med i serien High Performance Imports - Vol 3). /Henrik _________________ Henrik Johannisson BMW 323i E30 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
||
|
Den filmen e redigt härlig
men ah, man kan ju snacka om ur snabbt däcken tar slut på den som däcken nästan låg på backen
_________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
|
Det där med 20° camber är väl någon mystisk japansk mode-fluga, ungefär som trenden med jätteoljekylare med blingiga 1½"-slangar monterade en bit framför bilen.
Det gäller att vara cool.
|
||
|
Ja, de där vinklarna är ju inte till för någon bättre väghållning på bana precis
De har som sagt en hel del mystiska trender där borta, som jag inte förstår mig på nån av dem. Men det är nog för jag börjar bli gammal
_________________ Henrik Johannisson BMW 323i E30 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
||
|
Japaner är ett mycket roligt folk som vågar att sticka ut
kolla bara resten av bilarna på HPI Vol3 filmen breddningar där allt förutom dörrhandtagen flyttats ut närmare decimetern:) undra hur fan man öppnar borde bli trångt me handen
_________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
|
jag har nog också blivit för gammal (19 år) för att förstå den nya trenden... det ser ju inte klokt ut, ser ju ut som något har gått sönder....
_________________ Christoffer Svensson Bygger just nu: En Super Se7en med pinto Kör just nu: Porsche 944 TURBO -86 |
||
Nya och nya
Nipponsarna är juh såpass många att det tyvärr blir tvunget med en hel del udda trender
|
||
![]() |
Bilder o videos
|
1967 besök totalt |