Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 40830 besök totalt |
Tack för all positiv respons.
Den här bilen ska då inte rostlagas av mig nått mer när jag väl fått på en lack. Bilen ska ju inte gå så mycket å tvättas ska den också. Just nu närmar sig snöskotersäsongen så ja vet inte hur det blir med bilen. Min far vill in i garaget också. _________________ Stefan thull Leksand |
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
Tja!
Skitkul att se att den kom i rätt händer... Ja, det var hos mig den "stog till sig" ett par år innan Du förvärvade den. Jag hade väl i mitt stilla sinne tänkt göra något liknande av den men kroknade lite efter att jag rostlagat min blåa..! Fast visst saknar man Scirocco. Idag lever man utan och det verkar inte finnas just några att uppbringa. Synd, stålarna räcker inte lika långt när man pular med 911... /V.h Linus _________________ Linus Arthursson |
Jo lite meckning med bilen blir det även under denna kalla period.
Även om det kanske blir snöskoteråkning på helgerna. Fixade till varmluftspannan i garaget för ett tag sedan. Var till den lokale pannskrotaren å fick en brännare då den gamle från 60 talet nu lämnat in. Så nu blir det snabbt varmt i garaget. Kanske inte billigaste uppvärmningen men man håller då koll på vad det kostar. ![]() _________________ Stefan thull Leksand |
Hur går det med bilen. Tittar ju in här på forumet lite nu å då för att se vad som hänt med allas sciroccos. Har själv en TS som du så jag väntar otåligt på mer byggbilder. Tyvärr så har jag själv inget varmgarage så mekandet får vänta till sommaren.
_________________ Marcus Lindström |
Just nu står bygget stilla.
Först skulle vi byta bromsar på min fars pickup Å nu håller han på och lackar och fixar med en Svartqvarna från 46 eller nått sånt. Så jag vill inte vara där och skita ner. Det är ju i alla fall hans garage. Men lite bilder kan jag ge er hur det ser ut just nu. Plast finns det så man kommer in med en bil. ![]() Sciroccon den står upptippad för att ta så lite plats som möjligt. ![]() En annan anledning till stilleståndet är att jag vill passa på å leka lite nu när det finns snö ![]() Här lite bilder på min fars projekt. ![]() Verkar enklare att renovera en sån istället för en hel bil ![]() Tanken ska också målas och nya dekaler monteras ![]() _________________ Stefan thull Leksand |
Det händer ju grejer i.a.f. fast inte med bilen, avbrott är väl inte fel i mekandet sånt är jag expert på.
![]() Efter att ha sett skotern nu så kan jag förstå att den var lite besvärlig att få med sig på Caddyn trots den diskreta ( ![]() ![]() ![]() _________________ Peter Karlsson |
Kan va bra med en lite paus ibland oxå, hämta in lite mer mekarglöd
![]() ![]() Har du hämtat hem ljusboxen förresten thull? Har inga pengar nu då den gule fick sig en massa godsaker förra veckan men de ska väl skramla in lite snart tror jag.... Farsan din får en fin motorcykel iaf ![]() _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
Har bara en lite fråga. Såg att din andra scirocco hade tanklocket bakom regplåten. Tror du att du skulle kunna fixa en bild eller förklara hur det är draget därifrån till tanken? Har fundera på att göra likadant på min nämligen.
Härligt! Ja du får hemskt gärna fixa bilder på det! Vill du inte lägga dom här så kan du skicka dem till lindstrom_marcus@hotmail.com
_________________ Anne Marek - www.sciroccogirl.net VW SCIROCCo... It's My Life... and I live Fast!!! ![]() |
Har tänkt att skriva nått här men det har inte blivit av.
Just nu står det stilla i bilbyggandet. Blev att mecka lite med en annan bil ett tag. Nu i vinter vet jag inte hur det blir med garageplats å så då min far köpt sig ett objekt han ska börja med i vinter. _________________ Stefan thull Leksand |
Nu tänkte jag när jag såg tråden att han säkert har jobbat som skam Thullen med bilen över sommaren, men sån tur hade man inte.
![]() ![]() _________________ Peter Karlsson |
Trakig utan garage... >
![]() ![]() Lycka till och hoppas man far läsa mer om bilen framöver... _________________ Anne Marek - www.sciroccogirl.net VW SCIROCCo... It's My Life... and I live Fast!!! ![]() |
Har funderingar på att köra ett jätte ryck nu å svetsa klart det jag kan sen blässtra den å grunda sen får den stå hemma hos mig över vintern..
Eller så får den stå hos mig över vintern ändå. _________________ Stefan thull Leksand |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 40830 besök totalt |