| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bygga Bur i Honda Civic! vem/vart/när/hur?
|
2538 besök totalt |
|
Bygger på min Banräser och behöver få råd vem jag ska kontakta för ett bur bygge? Gärna i Sundsvalls/Medelpads trakterna Bilen är en Civic -94 som är totalt ombyggd...det som saknas är 4-p Bältet och buren.. Mobil: 0708-487806 Har använt SÖK Mvh / Jonas Ny på forumet. _________________ Jonas Eriksson |
||
|
Inte för att jag ska skrämma dig, men Benci hade lite bekymmer... Som nu är lösta!
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
|
hej jonas! det borde finnas drösvis med bultaq i burar för din bil, både genom instrumentpanelen och 6 punkts och även utanför panelen. prata med någon som brukar importera grejer och/eller bila från tex japan så borde de kunna hjälpa dig. annars är det nog bara att vända dig till en burbyggare i närheten. vet dock inte vart de finns däruppe
mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||
|
Re: Bygga Bur i Honda Civic! vem/vart/när/hur?
Välkommen! Här finns en tråd som kanske kan hjälpa: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Lycka till! |
||
|
Tack grabbar!!
Ska titta lite på länkarna jag fått. / Jonas OM man vill ha en bur med låg vikt..vad har man för alternativ?..ngt som vet priser? _________________ Jonas Eriksson |
||
Christian - bra mkt bra tanke - men tyvärr är 9/10 av jaqpseburarna ej godkända då a-stolpsrören har mer än två böjar (ej SBF-godkända då) En gör-det-själv-båge kostar 3500-4000 hos Gunnarsjö Svets & Smide - OMP har en stylingbåge till denna civic'n - men det är i för smala rör för att vara godkänd. www.heigo.de har okså - men även dem har för många böjar i främre rören MVH/ .......Kristian _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
|
Finns en kille som byggde en race civic till förra säsongen och hans mallar finns kvar hos burtillverkaren,
om det var GUSS är inte helt säker men en av de större var det iaf. Mvh Toni |
||
|
okej , jag fick tag i SBP godkänd halvbur med framåt strävor för så bra pris att man inte kunde låta bli..
Ska bara kolla upp med ngn rally legend i stan som har koll på läget , så får vi se om jag få den insvetsad för nån tusing o en back starköl kanske
_________________ Jonas Eriksson |
||
Jo det är iofs sant.. Men å andra sidan kommer väll inte bilen gå via Bilprovningen ngt mer.., känns som huvudsaken är att bilen blir säkrare på banan...SBP godkänd kanske var att ta i..men "buren" dvs måtten o tillverknigs sättet är godkänt vad jag förstod. _________________ Jonas Eriksson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2538 besök totalt |