Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Bygga Bur i Honda Civic! vem/vart/när/hur?
2538 besök totalt
vision79
Sundsvall
Här sen Jan 2006

Trådstartare

Bygger på min Banräser och behöver få råd vem jag ska kontakta för ett bur bygge?

Gärna i Sundsvalls/Medelpads trakterna

Bilen är en Civic -94 som är totalt ombyggd...det som saknas är 4-p Bältet och buren..

Mobil: 0708-487806

Har använt SÖK men hittar inte informationen.

Mvh / Jonas

Ny på forumet.

Lidköping
Här sen Nov 2002

Inte för att jag ska skrämma dig, men Benci hade lite bekymmer... Som nu är lösta!

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=19941&highlight=bur

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
C

Här sen Feb 2003

hej jonas! det borde finnas drösvis med bultaq i burar för din bil, både genom instrumentpanelen och 6 punkts och även utanför panelen. prata med någon som brukar importera grejer och/eller bila från tex japan så borde de kunna hjälpa dig. annars är det nog bara att vända dig till en burbyggare i närheten. vet dock inte vart de finns däruppe

mvh C

Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re: Bygga Bur i Honda Civic! vem/vart/när/hur?

vision79 skrev:
Ny på forumet.

Välkommen!

Här finns en tråd som kanske kan hjälpa: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13250

Lycka till!

Citera
vision79
Sundsvall
Här sen Jan 2006

Trådstartare
Tack grabbar!!

Ska titta lite på länkarna jag fått.

/ Jonas

OM man vill ha en bur med låg vikt..vad har man för alternativ?..ngt som vet priser?

ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Christian Lange skrev:
hej jonas! det borde finnas drösvis med bultar i burar för din bil, både genom instrumentpanelen och 6 punkts och även utanför panelen. prata med någon som brukar importera grejer och/eller bila från tex japan så borde de kunna hjälpa dig. annars är det nog bara att vända dig till en burbyggare i närheten. vet dock inte vart de finns däruppe

mvh C

Christian - bra mkt bra tanke - men tyvärr är 9/10 av jaqpseburarna ej godkända då a-stolpsrören har mer än två böjar (ej SBF-godkända då)

En gör-det-själv-båge kostar 3500-4000 hos Gunnarsjö Svets & Smide -

OMP har en stylingbåge till denna civic'n - men det är i för smala rör för att vara godkänd.

www.heigo.de har okså - men även dem har för många böjar i främre rören

MVH/
.......Kristian

T Ahlqvist
Gislaved
Här sen Dec 2004

Finns en kille som byggde en race civic till förra säsongen och hans mallar finns kvar hos burtillverkaren,
om det var GUSS är inte helt säker men en av de större var det iaf.

Mvh Toni

Citera
vision79
Sundsvall
Här sen Jan 2006

Trådstartare
okej , jag fick tag i SBP godkänd halvbur med framåt strävor för så bra pris att man inte kunde låta bli.. thumbs up

Ska bara kolla upp med ngn rally legend i stan som har koll på läget , så får vi se om jag få den insvetsad för nån tusing o en back starköl kanske

Här sen Feb 2003

jonas:

hmmm.. sbp godkänd? har inte du 3 passagerare i reg beviset? tycker du ska kolla upp det där med din station innan du ropar hej! bara så att du inte tror något som inte stämmer när det väl är dax.

mvh C

vision79
Sundsvall
Här sen Jan 2006

Trådstartare
Christian Lange skrev:
jonas:

hmmm.. sbp godkänd? har inte du 3 passagerare i reg beviset? tycker du ska kolla upp det där med din station innan du ropar hej! bara så att du inte tror något som inte stämmer när det väl är dax.

mvh C

Jo det är iofs sant..

Men å andra sidan kommer väll inte bilen gå via Bilprovningen ngt mer.., känns som huvudsaken är att bilen blir säkrare på banan...SBP godkänd kanske var att ta i..men "buren" dvs måtten o tillverknigs sättet är godkänt vad jag förstod.

Här sen Feb 2003

ok, förstod aldrig att den inte skulle rulla på gata... därav mina tankar om bur leverantör..
nu e jag ikapp er igen

mvh C

Skruva banåkabil
2538 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande