| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
M3 E30 DTM på ringen
|
2 besök senaste veckan (2426 totalt) |
|
M3 E30 DTM på ringen
Några korta filmer från DTM tiden på ringen. Inte dom allra bästa men kanske kan glädja någon.. http://www.dtmpower.net/forum/archive/index.php/t-23372.html _________________ Jimmy Karlsson |
||
|
Mmmmysigt med M-power
Någon som har några racingfilmer med 635csi? -förutom den där den får spö av en 240 GrA på Bathurst
|
||
|
Här kommer en rally film med M3 E30 (lite OT men jag kunde inte låta bli)
http://hosting.data.bg/bmw/BMW/Video (Den är 1,4 GB) _________________ Jimmy Karlsson BMW M3 -87 i delar ett litet tag till... Porsche 996 turbo |
||
Couldn't agree more... 355hk vid 9200rpm
_________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||
1,4 gig med en hastighet av 50k/s - är den värd att vänta på?
_________________ Jesper Brenner Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count! |
||
om du gillat M3 E30 och det gör ju alla så tycker jag att du ska ladda ner den, annars finns det bättre rally filmer att ladda ner.
(Det hade inte gjort något om det var en DTM film istället) _________________ Jimmy Karlsson BMW M3 -87 i delar ett litet tag till... Porsche 996 turbo |
||
Håller nästan med, i varje fall om det handlar om motorer med viktökande utrusnting i toppen som kamaxlar och ventiler. I annat fall anser jag inte att det finns någon motor vars sound som slår en maxtrimmad två-taktare med 3 eller 5 cylindrar. Även om en wankel också har ett gott ljud
och visst var DTM snäppet läckrare förr även om jag tycker dagens DTM också har sin tjusning, speciellt när man får uppleva race från mercedes pitbox Motvilligt ska nog också erkännas att dagens DTM V8:or låter rätt gött när de startas upp och varmkörs, när man står i pitboxen 20 cm från utblås
Problemet med modern racing är att bilarna med sin höga tekniknivå, speciellt på aerodynamiksidan gör att körningen inte blir lika pulbikfriande och spektakulär som förr då man hade lite mindre grepp och downforce. Samma sak i rally 4wd gör att det går imponerande fort, men det har inte blivit precis roligare att titta på. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
|
Har aldrig sett det förut ( avgasernas ut mynning vid passagerar dörren ) DTM bilarna så har man sett det , men första gången att dom även hadde det på rallybilen
, Db blir nog över 100
_________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||
![]() |
Bilder o videos
M3 E30 DTM på ringen
|
2 besök senaste veckan (2426 totalt) |