| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GTR 22/1, 19:00 :: Dag 3 i vår "köra på skoj-liga"
|
2673 besök totalt |
|
20% och 20% på bilar med den tendensen. Ibland ännu lägre.
Detta är olika beronde på vilken ratt o pedal man har så man får prova sig fram. Notera att det kan ta några varv. "Ratten" går ju även att justera i setupen. |
||||
Det var nog för att du körde Porschen eller hade en dålig setup. Har inte kört så mycket NGT förut, men igår så fick jag faktiskt till en riktigt fin setup till 360:n på Estoril. Det som ändå är svårare med NGT är att man låser bromsarna lättare pga mindre downforce. Jag ställde ner bromskraften till 85-90%. Väldigt förutsägbart och kontrollerat vart det iaf.
I ISI simmar brukar 50% vara helt linjärt så om du kör med tex 75% på gasen så kommer effekten ganska tidigt. Vet inte vad för pedaler du har men testa med ännu lägre värden och se hur det blir. _________________ Mikael Hasslo |
||||
|
Nybörjare
Får på detta sätt be om ursäkt för att jag var ivägen samt tyvärr råkade putta till någon, jag lovar att träna och bättra mig. Nästa gång skall jag åtminstone komma på andra plats, räknat bakifrån.
Mvh, Peter _________________ Peter ovner |
||||
|
Re: Nybörjare
Vad körde du för bil igår Peter? Ps. Ser du vilken fin bil jag har i signen, den har du inte sett förut va!
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
|
Re: Nybörjare
Den knöligaste GT3RS som fanns på servern i går
_________________ Markus Lilja |
||||
_________________ Ainis Noritis |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
GTR 22/1, 19:00 :: Dag 3 i vår "köra på skoj-liga"