Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
GTR 22/1, 19:00 :: Dag 3 i vår "köra på skoj-liga"
<<   1, 2
2673 besök totalt
MIR
Vårgårda
Här sen Nov 2004

20% och 20% på bilar med den tendensen. Ibland ännu lägre.
Detta är olika beronde på vilken ratt o pedal man har så man får prova sig fram. Notera att det kan ta några varv. "Ratten" går ju även att justera i setupen.

Mickos
Stockholm
Här sen Dec 2004

Ainisse skrev:
Vet inte om ni håller med, men jag tycker det är svårare att kontrollera NGT-bilarna är GT-bilarna!? För mig uppträder GT mer förutsägbart och det känns "naturligt", medan NGT dels uppträder oförutsägbart och inte på samma sätt känns naturligt (fast jag har ju aldrig kört varken det ena eller det andra "live"). NGT släpper så otroligt lätt jämförelsevis. Skall det vara så???

Det var nog för att du körde Porschen eller hade en dålig setup. Har inte kört så mycket NGT förut, men igår så fick jag faktiskt till en riktigt fin setup till 360:n på Estoril. Det som ändå är svårare med NGT är att man låser bromsarna lättare pga mindre downforce. Jag ställde ner bromskraften till 85-90%. Väldigt förutsägbart och kontrollerat vart det iaf.

Nisse977 skrev:
Jag hade förut känsligheten för styrning och gas på 100%.. tyckte detta gav fin respons.. men nu har jag sänkt styrningen till 80% och gasen 75%.. detta gör det hela VÄLDIGT mycket lättare att köra! Man råkar inte gasa på för mycket ut ur kurvorna och man känner bättre gränsen i styrningen!

Vad kör ni andra på för inställningar när det gäller ratten!?

I ISI simmar brukar 50% vara helt linjärt så om du kör med tex 75% på gasen så kommer effekten ganska tidigt. Vet inte vad för pedaler du har men testa med ännu lägre värden och se hur det blir.

Göteborg
Här sen Apr 2004

Nybörjare

Får på detta sätt be om ursäkt för att jag var ivägen samt tyvärr råkade putta till någon, jag lovar att träna och bättra mig. Nästa gång skall jag åtminstone komma på andra plats, räknat bakifrån.

Mvh, Peter

Göteborg
Här sen Aug 2005

Re: Nybörjare

Peter o skrev:
Får på detta sätt be om ursäkt för att jag var ivägen samt tyvärr råkade putta till någon, jag lovar att träna och bättra mig. Nästa gång skall jag åtminstone komma på andra plats, räknat bakifrån.

Mvh, Peter

Vad körde du för bil igår Peter?

Ps. Ser du vilken fin bil jag har i signen, den har du inte sett förut va!

Citera
mäcen
Veddige, Halland
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Peter körde Porsche. thumbs up

Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
Citera
mlswe
Sverige/08
Här sen Feb 2005

Re: Nybörjare

Nisse977 skrev:
Peter o skrev:

Mvh, Peter

Vad körde du för bil igår Peter?

Ps. Ser du vilken fin bil jag har i signen, den har du inte sett förut va!

Den knöligaste GT3RS som fanns på servern i går

Västerås
Här sen Dec 2004

Nisse977 skrev:
Jag hade förut känsligheten för styrning och gas på 100%.. tyckte detta gav fin respons.. men nu har jag sänkt styrningen till 80% och gasen 75%.. detta gör det hela VÄLDIGT mycket lättare att köra! Man råkar inte gasa på för mycket ut ur kurvorna och man känner bättre gränsen i styrningen!

Vad kör ni andra på för inställningar när det gäller ratten!?
Jag har 50% på ratt och 20% på gas och 0% på broms.

Göteborg
Här sen Aug 2005

okej!

Kanske ska man sänka lite till då... I alla fall ner till 50% på styrning och gas...

100% gav ju snabb styrrespons i alla fall

Citera
Racingsimulatorer
GTR 22/1, 19:00 :: Dag 3 i vår "köra på skoj-liga"
<<   1, 2
2673 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande