Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 3 besök senaste veckan (11482 totalt) |
Grattis!
![]() Visst är det väl vassare kam och portad topp på den där kärran? ![]() Blir den orangepearl nu... ![]() _________________ Johan Berg Såld! =( Porsche 993 C2 -94 Porsche 996 TT -01 Porsche 928 S -84 Audi A6 2,4 -98 PCS 5810 |
||||||
Hm.. hade uppe bilen på lyften nyss, men var sitter det där?.. är det ovanför växellådan bak? måste man isåfall ta bort växellådan för att komma åt det? :/ _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||||
Ajdå, då missade jag dig totalt.. var säkerligen och läste teori då =) Men nu är teorin färdig, så nu är det bara skruva bilar som gäller =) XC90:n.. jodå, den stod och väntade på delar tills typ för en vecka sedan. Den börjar mer och mer se ut som en bra dragbil =) _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||||
Ja, det stämmer att det är vassare kam, och portad topp på den ![]() Men 177hk tror jag inte att det är?.. 50hk lär väl inte det ge iaf?.. Vet du något om bilen sedan tidigare kanske? ![]() Hade premiärturen idag med bilen, och visst skutta den iväg fint när man väl fick igång bilen. Batteriet var totalt dött, så efter att ha inhandlat ett nytt så starta bilen själv Den är idag mattsvart, men ska lackas om i sommar till någon snygg röd färg tänkte jag ![]() först ska det lagas lite rost. Fixade fram gamla besiktningsprotokollet, och där klagade de på att det var rosthål på båda sidorna under golvet. Det är 2 små hål som ska svetsas igen nästa vecka. sedan läcker avgassystemet.. vilket inte var lustigt då någon har borrat typ 100hål i avgasröret?? Vet inte varför?.. för att det ska låta mer eller vad? ![]() _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||||
Hmm... jag tror inte att du hade börkat där då. Det var en tjej som fixade framvagnsinställningen på bilen. Har du din dräpare på skolan eller? Det är ju ett bra ställe att skruva på med tanke på utrustningen. Drömmer fortfarande om en 2-pelar lyft! Synd bara att garaget ska vara så litet... Ska inte kapa din tråd om detta nåt mer ![]() /Tim _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||||||
Ja, och nädå... ![]() 924 som trillat i bitar Mvh Magnus _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||||
Har du din dräpare på skolan eller?
Det är ju ett bra ställe att skruva på med tanke på utrustningen. Drömmer fortfarande om en 2-pelar lyft! Synd bara att garaget ska vara så litet... /Tim[/quote] Just nu står den utanför mig här. Men har haft den i skolan. Tyvärr så är det en massa mindre roliga folk utanför skolan som gärna förstör bilar, så jag vågar inte ha den där över natt. Visst är det bra, fast jag tror att lärarna inte tycker det är fullt så poppis att man håller på med sin bil där ![]() Men nu ska den svetsas igen, och vi har en duktig svetsare i skolan som ska hjälpa mig, så det blir snyggt gjort. Sen ska jag ställa in hjulen på skolan hehe, så ja det lönar sig mycket att gå denna utbildning =) _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||||
Ajdå.. vi var och pillade på fel sida hehe.. tackar för bilderna Magnus! ![]() Körde lite med bilen utanför, och växellägena var katastrofala, men gud vilken rolig bil att köra hehe =) Sen sätter man sig i Audin, och undrar om motorn har skurit, då den är så seg =) _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||||
Grattis!!
En annan letar ännu efter en "nitjufyra". Antingen är de för långt iväg eller så ska de ha drömpriser... attans! (Eller så står de o ruttnar bort på en parkering i Laholm och ägaren går inte att få tag på... mummel ![]() Kör så det ryker, eller nästan... ![]() |
||||||
Roger : hehe, så sant, så sant
![]() Nu har min sett ut så här i någon dag, och jag funderar på hur man får bort asfaltsmattan lättast.. diesel? Har redan fixat så den ska lackas om ca 2månader, och fixar rabatt på ny inredning (nya mattor etc) så den kommer se fin ut!. Dock kommer jag bara använda minimalt med isolering. Blir 1cm matta lite här och där (bra pris =) och den väger inget! ![]() Är dock lite velig om färgen på bilen.. ska den bli blank svart.. eller åt oranga supran i F&F?. Ska tona rutorna snart oxå =).. Och så ny ratt. Fälgarna ska troligen lackas samtidigt.. Men det blir nya fälgar oxå givetvis. ![]() _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||||
Sådär, då var nya vinterfälgar och däck inhandlade. Har även köpt inredningsmatta, och dvs annat som kommer att behövas.
Jag spyr lite på 924:ans audi-knappar så de kommer att bytas ut även de, med nya hållare. ![]() Kommer med nya bilder om någon dag på hur inredningen ser ut . Funderar på att försöka hitta en 5vxl-låda oxå.. vilken audi kom den ifrån egentligen? _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||||
Nu har jag byggt färdigt mittkonsolen!. Tycker den blev helt okej.
Nu är det resten av bilen som ska kläs med tyg. Hade tänkt att plocka ner hela motorn sedan, och renovera den. Kan vara kul att få lite bättre finish på delarna oxå ![]() Klockan i mitten (som visar tiden 09:24) ska bytas ut mot en oljetemp-mätare istället. ![]() _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||||
Nämen! Se där! Den där fusk-flockningen ser riktigt bra ut!
![]() Ingen rost hittat inne i kupén efter att du rev ut isoleringen där? Hoppas inte! Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||||
tack magnus!.
Nejdå, bara ett litet hål på passagerarsidan ![]() Hade tänkt fixa det förra veckan, men bara 4pelarlyften var ledig, så man kom inte åt med varken kapmaskin, eller svets då. _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||||
Hehe.. jo det är en kalasvinterbil. Dock är fjädringen lite väl hård för komfort på vägarna här runtomkring.
Där min Audi glider lätt över hålen i vägarna, så studsar min Porsche fram på vägen istället =) Tog idag bort dörrinredningen, (Läckert vinylbruntkonstläder + fiskfjäll), och ersatte med samma tyg som på mittkonsolen. Tog även bort de otroligt fula dörrhandtagen, och förvaringsfacket (sparade säkert ett kilo ![]() Skruvarna som jag ersatte fästanordningen ska målas svarta, så de inte syns. Hade tyvärr inga svarta skruvar i verkstan. Började även på en mall på en lätt skiva att sätta över bagageutrymmet, så det blir en fin matta där. Kommer dels att se trevligt ut, och även dämpa lite ljud!. Vikten är försummbar (märker inte att man håller den i handen) ![]() _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||||
Andreas, kan du inte göra en liten steg-för-steg-beskrivning angående tygklädseln? Jag kan nog tänka mig nåt liknande men är för feg för att forska på egen hand.
![]() ![]() Mvh Mangan, som tycker det blir kalasbra! _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||||
Japp jag vill oxo veta mer om tygklädseln, framför allt vad det är för tyg....skitsnyggt !
![]() _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
Hehe, åk till Micro. De har högtalarlådstyg på metervara. (Ca 90-98:- metern), och mds tyglim på sprayburk.
En bra tapetkniv / golvkniv är bra att ha oxå!, och en vass sax. Sedan är det bara tålamod som gäller, och en liten gnutta fantasi. Dörren tex, så tog jag bort orginalinnersidan, tog bort tyget fixade iordning undersidan lite, så att det skulle fästa bra. Sedan är det bara att börja spraya på limmet på ytan, och "kavla" dit tyget.. sträcka på det, och eventuellt ibland får man även skarva. Det som är bra med det här tyget är att skarvarna går att gömma under "ruffs", som man kan göra med tex en liten stålborste med försiktighet. När man fått dit allt tyg på framsidan, så sträcker man tyget på baksidan och använder en häftpistol för att hålla kvar tyget. Skär hål där handtag etc ska vara, men låt det vara kvar de små bitarna, och vik dom innåt, så det blir snygga hål. Inte speciellt svårt faktiskt. Sedan om högtalartyget är någon höjdare eller inte återstår att se. ![]() Men jag gillar looken. _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||||
Det där blev ju riktigt bra !
Vilken oljetempmätare hade du tänkt ha ? funkar din oljetryckmätare ? 924 är ruggigt fin i vinterväglag. Bortsett från den mindre fläskiga värmen, iaf i min där allt inte riktigt funkar som det ska. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Hade tänkt att snåla lite, och köpa Biltemas oljetempmätare. Vet inte var jag ska sätta den riktigt bara.. ska kolla om man kanske kan sätta den i oljetrågets avtappningsmutter, eller göra en adapter. Min oljetrycksmätare funkade fint innan jag tog bort mittkonsolen, nu vet jag inte om den funkar längre ![]() (Den enda mätare som inte funkar är bensinnivån, som spökar lite genom att hoppa fram och tillbaka ibland) Min värme funkar inte heller, däremot så funkar mina handskar o tjocka tröjor o jacka. Jag tänkte montera ur värmepaketet och se vad man kan göra åt det hela. Borde ju kunna gå att installera något annat värmepaket tycker jag iofs?.. _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 3 besök senaste veckan (11482 totalt) |