Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 6861 besök totalt |
Re: Lätta hjulmuttrar?
Porsche har.... iaf min 928 GTS har original superlätta alumuttrar och dom har iaf hållt sen 92 bevisligen...... |
||||||
http://www.pdm-racing.com/products/m Men nån svensk säljare har jag inte hittat. Men muttar i CrMo där gängan är genomgående är nog ett bättre val (väger nog samma dessutom). |
||||||
Jo, Porsche funkar skitbra men kostar 80:- styck på Porsche center. De har en tendens att bli dåliga i yttre gängningen när någon däckkrängarapa som inte bryr sig om kundbilar använder våld kombinerat med tryckluftsverktyg.. _________________ Anders Hansson |
||||||
Tips,, nioelva.se tar endast 49:- för dessa muttrar men man skall vara lite försiktig med mutterknackaren. _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||||
Hjulmuttrar drar man väl alltid med moment eller? Jag gör det iaf även på bruksholken. om man kör muttersmack (brr ![]() (har en hygglig däckfirma granne med verkstan, där jag brukar få låna däckmaskin och balansmaskin. ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
Mina hjulmuttrar väger 1,1 kg sammanlagt. Jag kommer ned till 300g med de lättaste muttrarna. All viktbesparing måste tas till vara om man vill vara extrem. ![]() MVH Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||||||
Alla droger är dyra per gram ![]() ![]() Även om det kanske är en dyr droppe i havet är det ändå en rätt skön känsla: Wow, jag har något som är optimalt på min bil! Tävlar man dessutom i en klass med hårt uppstyrt reglemente och jämna bilar gäller det att jaga halmstrån. Dessutom kan placeboeffekten kapa någon hundradel till ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Allt är en fråga om pengar.
Så varför jag undrar är har man värkligen kommit till den nivå att vikten på hjulbultarna skulle spela roll? Finns det inget annat som ger mer för samma pengar? Hjul har en viss förmåga att åka av och på. Då är det bra om grejorna pallar lite styrk. _________________ Johan Sjölinder |
||||||
Aluminiumbultarna funkar kanon och är inget som går sönder om man behandlar dem rätt. _________________ Anders Hansson |
||||||
TITAN är det enda som gäller
![]() Har de på farsans rally bil... http://www.brinkmotorsport.se/rallyb |
||||||
Blir det nån total seger i Eslöv med den? Det är en fröjd och se när han kommer igenom chickanerna _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||||
Vi får se vilken/vilka tävlingar de blir nu i vår.. Men antingen Eslöv eller Hörby ligger nära till hands..
Ursäkta för OT /Ted |
||||||
Annars få finns ju dessa men de är ju tom dyrare än McGard Spline (men finns för ca $80 om man letar). Jag misstänker nämligen att Dennis är ute efter M12x1,5... ![]() |
||||||
om någon är intresserad så har jag en uppsättning Porsche lättviktsmuttrar liggandes (till fyra fälgar).
Dessutom finns även 6 fälglås (Porsche original) med två uppsättningar nycklar (samma material (alu, ok nycklarna är inte i alu...)). Fint skick. 1000:- för rubbet. Patrik S, det är som klippt och skuret till din 993 ![]() ![]() _________________ D a v i d B r a n t m o Då: 951 Cup 3,0 16v 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||||||
Titan/rostfritt har iaf en förmåga att "sätta sig" med tiden... ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 6861 besök totalt |