Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1710 besök totalt |
318is [E30] från tyskland?
Nu när det lida mot slutet av sommar (jag vet, jag är något av en optimist ibland) så börjar man kolla efter bilar. Efter alla diskutioner kring ämnet "billig rejsabil" så har jag kommit fram till att jag antagligen kommer att satsa på en 318is [E30]. Idag köpte min kusin en annonstidning (importbörsen) vilket fick mig att undra lite efter importpriser på bmw... jaja, för att göra en lång historia kort (lite sent för det nu kanske?) : 318is finns juh för runt 10.000kr nere i tyskland, dom med 16v spisarna alltså. Och vad min gymnasietyska förstår utav beskrivningarna så handlar det inte heller om slaktade bilar, utan om helt reko bilar. Frågan är juh nu, är det värt att köpa bilen där? Då man i sverige kommer undan för 25.000kr om man har tur. Är det någon som har importerat en sådan från tyskland och vet hur det går till? (med tanke på att bilen är relativt gammal -90)??? Uppskattar alla svar ![]() |
||||||
Det kan vara en kalasidé att importera en. Gärna från sydtyskland. E30:an rostar oavsett årsmodell även om 88 och framåt är mycket bättre än tidiga. I Tyskland rostar inte bilar lika mycket som här hemma. Dessutom är ju priserna mycket bättre där nere om man än får räkna med importkostnader.
_________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||
Vilka extra kostnader omfattar importen? Mer än dom självfallna som dit o tillbakaresan ![]() |
||||||
Kolla på http://www.bmwpower.nu/importguiden/ Där finns nog en del tips... _________________ /Arne Lindgren |
||||||
Verkar som att det inte lönar sig att köpa en såpass billig bil där nere, då man måste lägga till drygt 10'000kr till i importavgifter går det nästan jämt ut med priset i sverige. Visserligen får man en finare bil, men man får en djävla massa mer krångel... Men jag får se hur det hela slutar
![]() |
||||||
det största frågan är väl vad du ska ha bilen till..
om du ska ha den till gatbruk är det väl bra mycket enklare att tjacka en här i sverige men om du vill köra på bana så kan du ju hämta hem den och skita i import konstnader.. asså skit i bes. Osv och kör enbart på bana _________________ /MVH Ali Amin - 0736461148 PSCARS.SHOWS.IT - en sida för photoshoppare |
||||||
Tja, vitsen är den att jag ska använda den till dagligt bruk, men även att man ska kunna delta på banträffar med bilen, utan att behöva skämmas för sig, eller för den delen knuffa fram bilen ![]() |
||||||
320is??? Vad fasiken är det? Vart kan man hitta info om dom? och hur mycket kostar dom ungefär? |
||||||
om du går in på http://www.bmwpower.nu/default.asp klicka på ovanliga BMW så hittar du den där. Du lär få leta, de är mycket ovanliga. Jag har iaf aldrig sett ngn. _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||||
Finns en som åker i SLC med en sådan.... nr 48 Italian Stallion...... hämtad från Italien ... Och passar som handsken i Kl.3 Standard Produktion.... Ni kan faktiskt även få köra i den eftersom dom letar efter någon mer förare att dela kostnaderna... mer info finns under egen tråd på SLC avdelningen på detta forum. |
||||||
Italian Stallion kör en 320 is i SLC klass 3. ![]() EDIT: Jag var inte tillräckligt snabb... _________________ /Markus Lefors Mx5 NB -99 Standard Cup |
||||||
Tror du får svårt att hitta en 320is för under 50k som är i någorlunda ok skick. Sen så kan man ju tillägga att reservdelar till BMW's M-motorer kostar flis...Inte för att dom brukar gå sönder speciellt ofta men OM...då är det bra att ha en liten reservbudget att ta fram. _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||||
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1710 besök totalt |