| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Cobra 780 cui
|
6405 besök totalt |
|
Cobra 780 cui
Missat den här?
Weineck Cobra 780 Limited Edition >>> Exoticcarsite.com Motor: V8, 12,9 liter. Effekt: 1.100 hk/7.000 rpm. Vrid: 1.760 Nm/5.600 rpm. Växellåda: 4-växlad automatlåda. Bakhjulsdrift, diffspärr. Chassi: Ställbar fjädring, komponenter av aluminium och titanium Hjul: 255/40-ZR18 (fram), 315/35-ZR18 (bak). 0-100 km/h: Ingen uppgift. 0-200 km/h: 4,9 sekunder. 0-200 km/h: 10,0 sekunder. _________________ /Nicke Lindgren |
||||
|
helt klart än jävligt läcker bil, finns några andra modeller och skitsnygga bilder här:
http://www.weineck-power.de/ hemsidan. http://www.weineck-power.de/gallery. _________________ david axman |
||||
|
Re: Cobra 780 cui
Inte alls, det stod väl om den på Bilsports hemsida. Min kollega säger att han har skådad ljuset och ska sluta fjanta med minimotorer på ynkliga 4-5 liter. Själv tycker jag att spisen skulle passa i min (framtida) GD T70. Fast varförvarförvarför stoppar man ner en automöglåda i en så fin bil? |
||||
|
Är inte bättre att slå till på en begafnad slagkryssare eller finlandsfärja på en gång?
Själv tycker jag bara det är en sedvanlig yankee-vulgo våldtäckt på en i grunden läcker sportbil.
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Äsch, en sån har man väl redan? Förresten, våldtäktsoffret, är det stackars AC Ace du tänker på? |
||||
Säkert ett fint bygge men banåkningskopplingen är kanske lite väl vag i detta fallet.
Kanske därför den inte lades i svängjänkstråden....?
Hade den sett ut så här hade det varit annorlunda och kanske platsat bättre på Rejsa:
_________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||||
|
0-300 på 10,0 med tveksam aerodynamik kan inte vara skoj, bara skrämmande (ungefär som fritt fall eller nåt).
Toppfart tror jag skulle vara lite småfarligt att testa fram (omodifierad). Det går säkert att vara brutalare men detta vill iaf jag peta in i kategorin "bara för att bevisa att det går", ungefär som en MC med jetmotor, rullskriskor med Hayabusamotor eller liknande. |
||||
|
Aha är det därför Silja o viking går taskgt, dom har fått konkurrens!
Även om jag gillar ursprunget, AC Ace rätt bra, måste jag erkänna att en AC Corbra 289 med smala karossen är klart läckrare. En biffig 427 är också läcker även om en del Corbror glider över i vulgostil ibland. Jag är lika apart när det gäller en av mina absoluta favoritbilar, Ford GT40. Jag vill ha den i Mk1 utförande med lilla, motorn och de smalare hjulen. Självklart med en äkta monocoque så jag kan köra den i Historic GT, Pre -65
De senare GT40 med stora motorer och airducts och scoop högt och lågt lockar inte alls lika mycket. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
|
oh jävlar vilken kärra!
Alla bilar med för stora motorer (volymmässigt alltså.. ) för sitt eget bästa är sååååååååå balla!
Önskar att pontiacen kunde fått en 704 Pontiacmotor, synd att det ska kosta så förbannat mycket flis bara...
|
||||
Weineck-Cobran passar nog bättre här på rejsa än vad man vid en första anblick kan tro. Jag såg ett inslag på ett tyskt bilprogram för några år sedan (och inslaget har jag nog kvar på något gammalt VHS-band någonstans) om just Weineck där de bland annat provkörde en 10,5-liters Cobra på 850 hk (+500 hk till med lustgas!) och visade produktionen. Normalt preppar företaget amerikanska V8-motorer för dragracingbruk, men som presentationsobjekt för att visa upp sin kompetens spenderade de 3 år och åtskilligt med pengar för att få Cobran TÜV-godkänd för effekter upp till 1500 hk. Bilen de provkörde i programmet hade 4-vxl NASCAR-låda med sprängkåpa i kolfiber, Porsche-bromsar runtom, justerbara gula Koni etc så bygget verkade klart seriöst och även till för att svänga med. Notera även däcksvalet på bilen ovan. De faktorerna bör väl räcka till för att kvalificera bilen för presentation på rejsa.nu. Herrejösses, för mig personligen räcker bara ljudet som anledning (10,5 liter amerikansk V8 med öppna sidepipes skojar man inte bort ) och så länge det finns trådar som diskuterar designen på nya Volvo S80 så bör väl så rara ärtor som denna Cobra också få visas och diskuteras. Eller?
_________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
|
Jag tycker den är skitful......och ramen är byggd av två telefonstolpar.
Så någon rejsabil är det inte.. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
1760lb ft ska det nog vara... Skulle nog gissa att acc tiderna är teoretiska för 0-200 på 4,9 sek med dom hjulen lär nog knappast vara möjligt. Ferraris F2004 gjorde (om jag minns rätt) 0-100 på 2,6 , 0-200 på 5,3 och 0-300 på 9,8 sek detta med 900+hk och 600 kg bil ink. förare.
|
||||
Är inte 1760 lb ft mer än 1760 nm? Alltså borde inte det heller stämma eller är jag helt fel på det
|
||||
Stog väll att "huvudramen" bestod av 2st 4" rör och att chassi till allra största del var byggt av aluminium och titan. så telefonstolpar är väll att ta i... _________________ Rickard Olsson |
||||
|
||||
|
Grym bil, fast småful...
Det är alltid roligt när folk bygger med onödigt mycket effekt och stora motorer!!! Jag skulle bra gärna höra hur detta monster låter
Intressant är också att det går att bygga Cobraramar av telefonstollpar
_________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||||
Ser det ut så här....så är det inte en rejsabli.
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
I vilken klass tänker dom köra?
Skämt åsido så även om de finns de som lovordar automatlådor och får dem att fungera bra på bana (Butterfly hör väl till en av dem.) så tycker jag ändå att bilen är lite udda och tycker det är lite synd att man slänger på ett dragracingscoop och automatlåda. Känns mer som en rikemans gubb-bil än banräser. _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||||
|
Vadå automatlåda? om man läser texten står det inget om det, bara att det är en fyrstegad låda som sitter i. Eller har jag missat något? Kanske borde läsa om en gång till men det jag helst skulle vilja vore ju att hitta någon film så jag fick höra lite på ljudet!
_________________ Hans Hillgren |
||||
![]() |
Bilder o videos
Cobra 780 cui
|
6405 besök totalt |