Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1559 besök totalt |
Hur hade en F1:a varit specad om reglementet varit fritt?
Precis som rubriken säger ![]() Räknar upp några system/koncept - Groundeffect - Fläktdownforce (hemskt ord) - Aktiv fjädring med radarskanning före hjulet för att förställa fjädringen - "Anti-allt", spinn, sladd, broms etc. - turbo - aktiva vingar - "G-dräkt" till föraren - 6-hjul - etc Hur mycket fortare hade det gått? 20-30% snabbare varvtid? _________________ Pär Hylander |
||||
Min kvalbil hade jag gjort snabb så att den gick fortast Tävlingsbilen hade jag gjort bredast
![]() Racing innebär att köra så sakta som möjligt men först över mållinjen. _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
![]() ![]() Fast ni är nog lika glada att slippa ett sånt inlägg med mycket ![]() ![]() ![]() Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Vi får väl ta det den 1 juni på Knutstorp istället.... Känner jag på mig att jag ska skriva något långt så skriver jag det i ett annat program och klistrar in sen.... bränd av tidigare erfarenheter.... _________________ Pär Hylander |
||||
Re: Hur hade en F1:a varit specad om reglementet varit fritt
Hmm med anti-spinn, anti-sladd OCH anti-broms... så hade det gått j-t fort i kurvorna iaf ![]() ![]() ![]() Hehe _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Frågan är om föraren skulle haft nån betydelse eller om de hellre satte ner en lätt supermodell med ett fin leende för pallen.
För med dagens teknik borde man kunna läsa in data på hur banan ser ut och vart små knölar finns så att en dator skulle kunna köra bilen på absoluta gränsen hela tiden. _________________ Thomas Tegbäck |
||||
Sen kommer Bill Gates in i bil(d)en och så vet vi hur det går... ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
En väldigt dyra röda bil blir blå helt plötsligt och måste startas om. ![]() Inte bra ![]() _________________ // Jani Hast |
||||
Det var nån tekniker i ett F1-team som sa just det och att det tekniskt inte var några problem att ha datorstyrda bilar, dock så hade dom inga planer på att införa eller utveckla det p.g.a. att fansen vill se förarna lika mycke som bilarna, och då skulle intäkterna minska om dom tog bort förarna... |
||||
Det har väl redan gått på TV, nåt med robotar som slogs mot varandra, med Svullo som kommentator. Ungefär det tråkigaste jag sett (efter "Godnatt jord" på 70-talet).
Så sant. JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1559 besök totalt |