Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Varvtider...
<<   1, 2
2960 besök totalt
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Jo, jag har kört på Knutstorp ett antal gånger så jag vet vad NGK-krönet innebär!

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Sörpan skrev:
Jo, jag har kört på Knutstorp ett antal gånger så jag vet vad NGK-krönet innebär!

NGK-krönet, hm verkar utmanande. Sveriges svar på Eau Rouge ?
Jag skall göra min första körning på Knutstorp i helgen

Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

"powerundersteer" - Kul uttryck men kan det överhuvudtaget existera

Uppsala
Här sen Jan 2003

AL skrev:
Mmm, TV-kurvan har nog skördat sina offer... Har dock klarat mig...än sålänge är kanske bäst att tillägga.

Under bron har jag både provat att åka fullt (318is Grp.N på gatdäck) och fått det att funka väldigt väl samt gjort samma manöver efter ca 8 varv med en sladd som gick på rattstoppen... Då är man inte så kaxig som sagt... Men jäkla vilken kick det är! Den kurvan och NGK är de roligaste vi har i Sverige tycker jag nog. Här "skrämmer man angnarna från vettet"...eller vad det nu hete...
Ibland skrämmer man sig själv lite väl mkt dock...

Menar du fullt från ingången på rakan till inbromsning kvarnen?

Hur fort gick det då 220+?

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Pär Hylander skrev:
1.16 nått med Porsche 924 turbo Roadsport B, ca 1140 kg med mig i och ca 180-190 hk. Bilen är bättre än så men jag är nybörjare

Putsat till 1:14,4 igår. 4 sek kvar till dom snabba grabbarna

Mantorp
Här sen Nov 2002

cat7even skrev:
AL skrev:
Mmm, TV-kurvan har nog skördat sina offer... Har dock klarat mig...än sålänge är kanske bäst att tillägga.

Under bron har jag både provat att åka fullt (318is Grp.N på gatdäck) och fått det att funka väldigt väl samt gjort samma manöver efter ca 8 varv med en sladd som gick på rattstoppen... Då är man inte så kaxig som sagt... Men jäkla vilken kick det är! Den kurvan och NGK är de roligaste vi har i Sverige tycker jag nog. Här "skrämmer man angnarna från vettet"...eller vad det nu hete...
Ibland skrämmer man sig själv lite väl mkt dock...

Menar du fullt från ingången på rakan till inbromsning kvarnen?

Hur fort gick det då 220+?

Jo det var pjäxan i pannrummet hela vägen...

Men jag rodnar lite för dina då jag som sagt åkte en 318 is Grupp N... Mao kanske man kommer upp i 170km/h under bron om man har tur.

Men till dig som fick mig att känna mig som en riktig "hard core racer" för 2 sekunder.

Tror du åker bra mkt fortare där va?

Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Nu har jag kört på Knutstorp och vet vad NGK-krönet innebär, min vän kraschade just efter krönet . Så det var lagom roligt att ge sig ut och köra efter det. Men körde gjorde jag och tog väldigt lugnt, speciellt vid NGK-KRÖNET.

Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Pierre Stackbom skrev:
Nu har jag kört på Knutstorp och vet vad NGK-krönet innebär, min vän kraschade just efter krönet . Så det var lagom roligt att ge sig ut och köra efter det. Men körde gjorde jag och tog väldigt lugnt, speciellt vid NGK-KRÖNET.

Jo, jag stod ca 20 m därifrån när det hände. Rejäl smäll.

Tittade lite på KAK-körningen på eftermiddagen, en hel del fina bilar som gick rättså fort thumbs up men ändå vårdad körning. Flera av dom gick fort på rakorna och några stycken gick väldigt fort i bandepån thumbs down (typ fullt spett på 1:an & 2:an och drygt halvvägs på 3:an thumbs down thumbs down thumbs down )

Själv åkte jag klubbtävling på förmiddagen med MGCC, skoj! Putsade mitt PB ganska rejält.

Malmö
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Pär Hylander skrev:
Pierre Stackbom skrev:

Jo, jag stod ca 20 m därifrån när det hände. Rejäl smäll.

Tittade lite på KAK-körningen på eftermiddagen, en hel del fina bilar som gick rättså fort thumbs up men ändå vårdad körning. Flera av dom gick fort på rakorna och några stycken gick väldigt fort i bandepån thumbs down (typ fullt spett på 1:an & 2:an och drygt halvvägs på 3:an thumbs down thumbs down thumbs down )

Själv åkte jag klubbtävling på förmiddagen med MGCC, skoj! Putsade mitt PB ganska rejält.

thumbs up thumbs up thumbs up

Allmänt banåkaforum
Varvtider...
<<   1, 2
2960 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande