| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Fk coliover
|
1347 besök totalt |
|
Fk coliover
Har börjat planera en uppgradering av väghållning till min BMW 535 e28. Tror det får bli ett jussterbert coilover kit! svårt at hitta till denna modell men det skulle borde passa från den nyare 5-serien e34:an. jag har sökt runt lite och hittade att FK har ett förmånliga kitt (1099euro). men billigt och bra går sällan ihop! så är det någon som har erfarenhet av Fk`s coilover? hittade igen som körde med fk här. hittade också att KW hadde ett kit som var lite dyrare (1359euro) ,så rekomenderar ni dess då istället!?
_________________ Patrik Kulla BMW M3 -01 SMG |
||||
|
Jag har läst någonstans att det skulle vara konidämpare i FK:s fjäderben. Och koni gör ju bra grejer.
_________________ Johannes Edrén R5 Gt-TURBO 2016 Ford fiesta ST 1953 Ford F100 2023 Ford Bronco Badlands |
||||
Ja det borde stämma!! och det är igentligen det som är det viktigaste att dämpare är bra. för resten är bara ett rör med lite gängor och en mutter på så där är det inget HuckosPuckos. det står också "- Rebound adjustable KONI-designed shocks" på deras hemsida , Tyvärr går det inte att länka direkt dit men...! http://www.fk-automotive.com/en/prod _________________ Patrik Kulla BMW M3 -01 SMG |
||||
Dubbel post _________________ Patrik Kulla BMW M3 -01 SMG |
||||
|
Tja!
Stod och valde mellan FK Coilovers och GAZ till min A3. Nu blev det GAZ Coilovers då dessa även hade justerbara dämpare. Återstår att se om mitt val var rätt... FK kostar 6000kr GAZ gick på 7800kr FK säljs i Sverige av bla www.stylabilen.se GAZ säljs av www.roadster.se Mvh _________________ Andreas Lydig Lotus Elise S2 -01 SÅLD! Westfield Seven 2.0T -03 SÅLD! BMW 323Ti -00 SÅLD! |
||||
|
GAZ finns även i England till mycket bra priser.
http://www.rallydesign.co.uk/catalog Man får lägga på 17% engelsk moms och frakten är rätt dyr har jag för mig. Blir ändå ca 2 tusenlappar billigare än i sverige. _________________ Erik Abrahamsson Opel Manta -74 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Fk coliover
|
1347 besök totalt |