Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Fk coliover
1347 besök totalt
Puppe
Finland
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Fk coliover

Har börjat planera en uppgradering av väghållning till min BMW 535 e28. Tror det får bli ett jussterbert coilover kit! svårt at hitta till denna modell men det skulle borde passa från den nyare 5-serien e34:an.

jag har sökt runt lite och hittade att FK har ett förmånliga kitt (1099euro). men billigt och bra går sällan ihop! så är det någon som har erfarenhet av Fk`s coilover? hittade igen som körde med fk här. hittade också att KW hadde ett kit som var lite dyrare (1359euro) ,så rekomenderar ni dess då istället!?

Mr. Pink
Belmont Kalifornien USA
Här sen Dec 2005

Jag har läst någonstans att det skulle vara konidämpare i FK:s fjäderben. Och koni gör ju bra grejer.

1953 Ford F100
2023 Ford Bronco Badlands
Citera
Puppe
Finland
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Mr. Pink skrev:
Jag har läst någonstans att det skulle vara konidämpare i FK:s fjäderben. Och koni gör ju bra grejer.

Ja det borde stämma!! och det är igentligen det som är det viktigaste att dämpare är bra. för resten är bara ett rör med lite gängor och en mutter på så där är det inget HuckosPuckos. det står också "- Rebound adjustable KONI-designed shocks" på deras hemsida ,

Tyvärr går det inte att länka direkt dit men...! http://www.fk-automotive.com/en/produkte.php?sid=e63cbe00ceab4debfe9e9 . . . . och det är "Koenigsport Coilovers" som jag är intreserad av.

Puppe
Finland
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Puppe skrev:
Mr. Pink skrev:

Ja det borde stämma!! och det är igentligen det som är det viktigaste att dämpare är bra. för resten är bara ett rör med lite gängor och en mutter på så där är det inget HuckosPuckos. det står också "- Rebound adjustable KONI-designed shocks" på deras hemsida ,

Tyvärr går det inte att länka direkt dit men...! http://www.fk-automotive.com/en/produkte.php?sid=e63cbe00ceab4debfe9e9 . . . . och det är "Koenigsport Coilovers" som jag är intreserad av.

Dubbel post

Westie
Stockholm
Här sen Jan 2006

Tja!

Stod och valde mellan FK Coilovers och GAZ till min A3. Nu blev det GAZ Coilovers då dessa
även hade justerbara dämpare. Återstår att se om mitt val var rätt...

FK kostar 6000kr
GAZ gick på 7800kr

FK säljs i Sverige av bla www.stylabilen.se
GAZ säljs av www.roadster.se

Mvh

BMW 323Ti -00 SÅLD!
Citera
Abrahamsson
Örnsköldsvik
Här sen Jan 2005

GAZ finns även i England till mycket bra priser.
http://www.rallydesign.co.uk/catalog/index.php
Man får lägga på 17% engelsk moms och frakten är rätt dyr har jag för mig.
Blir ändå ca 2 tusenlappar billigare än i sverige.

Opel Manta -74
Citera
Skruva banåkabil
Fk coliover
1347 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande