Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3142 besök totalt |
Bilder Polon med H&R Cup-kitet
Det var någon som efterfrågade bilder på vår Polo efter sänkningen mha H&R Cup-kitet. Kitet har sänkt bilen 6 cm fram och 4 cm bak(Lite raggarstuk mao). ![]() Nu har jag äntligen "fått ändan ur vagnen" och tagit några kort. Markfrigången är ganska precis en liten tändsticksask på höjden(dvs c:a 6cm)! Med 2,5 graders negativ camber fram i kombination med den nya fjädringen så känns det som en helt annan bil, än den "gunglåda/hammock" den var förut. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Ger kanske inte samma fartkänsla då när man åker med ner i Rävgrytet ![]() Är stötdämparna också bytta? JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
Jag har bara kört på Gelleråsen efter att jag gjort dessa förändringar på bilen och där hade jag aldrig kört tidigare. Så tyvärr har jag bara subjektiva omdömmen, än så länge... På Gelleråsen tycker jag bilen gick väldigt bra! ![]() ![]() Speciellt i kombination med splirrans nya Yokohama A048R-däck(185/55/14) fram och gamla slitna A032:or bak. Nu har jag ju en extra topp liggandes i garaget, som man kanske kan hitta på något skoj med!!! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Ja, det är ett komplett H&R Cup-kit med både stötdämpare/fjäderben och fjädrar runt om. Jag köpte det för 3200:-(mycket lätt begagnat). ![]() Har hört att andra satsar mer(läs Öhlins!) på sina bilar. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Ser fräckt ut kul att du är nöjd. Har du testat hur det känns när det släpper?
Bilprovningen kommer att ÄLSKA dig med den markfrigången!!!! NOT Fick igår lyfta min bil över lyftar och grejer de har!!! tur att bilen är lätt Gick igenom men den behagade pinka in revir med hjälp av en läckande tätning i mätfördelaren (fixas inom en månad) Lyckades återskapa felet endast 1 gång > ![]() Co 5.X trots ksprit men den gick igenom ändå (hjälper att ha en gammal sportbil) _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
För det tränade ögat är den bilen helt rätt.
Liiiite mer vinklade hjul, liiite lägre än normalt och så pricken över i... Ringendekalen! Dom som hajjar hajjar liksom. ![]() Vad säger frugan om den nu då? |
||||
![]() |
||||
Jag kör så lugnt och försiktigt, så det är sällan det släpper! ![]() Jag var ute en sväng på lunchen och gasade lite på krokiga vägar och i en stor rundell. Det är fantastiskt vad bra grepp man har även med de vanliga gatdäcken! ![]() ![]() och inte skriker det så mycket om däcken heller längre. GTI-klubben får nog hitta på ett annat namn än "Skrikpolon" hädanefter. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Kanon!
Klart läckert stuk på bilen! Jag kör själv med H&R Cup Kit på min Audi a4. Den är oxå sänkt 60/40. Tyvärr blev inte min så låg som jag hoppas på bak....men fram är den helt ok. Jag är himla nöjd med mina dämpare o fjädrar..lite stötigt..men det är ju meningen..*ler* Häls Peppe. _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||||
Härligt låg..
![]() Hur låg är markfrigången till stötfångaren? För jag känner att jag är rädd för att bilen tar i lite här och där även om den inte är _så_ låg...dock var den tillräckligt låg för att börja göra hjulinställning på ett annat ställe än vanligt, om jag inte ville skruva bort front och allt sånt... ![]() På ett flygfält har man som tur är inga problem med sådant, inte så ojämnt där... Bilen har väghållningskit, sänkt 45 fram och 35 bak... Ursäkta min lilla utsvävning... Peeter, ska bli kul att se Polon på banorna i sommar, kommer du till Sviestad den 1:a juni? _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Re: Kanon!
Jo, lite "stötigt och studsigt" är det ju! ![]() Undrars varför de inte sänker mer bak!?! _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Markfrigången för frontspoilern är c:a 11-12 cm. Det låter inte så lågt, men man får vara försiktig med trottoarkanter fartgupp etc. ![]() Jag har inte bokat in några banträffar i sommar ännu! Jag lever fortfarande på hoppet att kunna åka ner till ringen i höst! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
11-12cm är faktiskt väldigt lågt för dagligt bruk, parkera vid trottoarkanter och andra saker är något man får vara väldigt försiktig med har jag märkt. okej, Ringen klingar såklart högre, men lufta Polon i Sverige borde väl locka lite också? 1:a juni tror jag att VW GTi skulle köra med OSC på Sviestad, vore kul att se Polon där! ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Bankörning lockar alltid! ![]() Jag har aldrig kört på Sviestad, så det lockar också lite extra! Måste man anmäla sig för att få köra där? _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Helt rätt, klart att bana alltid lockar! ![]() Föranmälan eller inte har jag faktiskt inte någon aning om, ger du mig nån dag eller två så kan jag försöka kolla hur det gäller iaf med oss i Opel Sport Club... _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Vi brukar inte ha någon föranmälan och så blir det antagligen även denna gången.
Inbjudna är, förutom Opel Sport Club, Club Opel GT, VW GTI Klubben och Mazda Klubben. _________________ MVH Ingmar Truedsson Opel Kadett GSi på bana |
||||
Låter bra! ![]() Jag skall försöka komma!!! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3142 besök totalt |