|
L0FA
Här sen Feb 2004
|
Zebb
Trekanten, Kalmar
Här sen Jul 2005

12 Feb 2006 22:21
Näe, hjälm behövs juh inte när man kör på sladd på en extremt smal väg med tjock skog på varje sida
_________________ Sebastian Gottfridsson
Mazda Rx-7 -94
|
L0FA
Här sen Feb 2004

12 Feb 2006 22:48
| Zebb skrev: | Näe, hjälm behövs juh inte när man kör på sladd på en extremt smal väg med tjock skog på varje sida  |
Det behövs nog om man kör bil till jobbet med... du avgör själv om du vill ha den på dig.
Edit: konstigt att jag låter så dryg när jag läser min egna text, ville ju bara få fram att det är deras val att inte använda hjälm, inte att det är för mycket G krafter som en del spåna om
Det dör en del människor av kokosnötter i djungeln, ska man ha hjälm på sig där då tycker du? ;-)
|
Avregistrerad (739)
Här sen Jan 2005

13 Feb 2006 09:28
Anledningen är sannolikt att man skall se ansiktet under filmen och att de skall vara lite "coola" ungefär som moppe pojkarna som kör med hjälmen uppe på pannan.
_________________ Avregistrerad användare
|
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

13 Feb 2006 13:21
| Avregistrerad anv. skrev: | | Anledningen är sannolikt att man skall se ansiktet under filmen och att de skall vara lite "coola" ungefär som moppe pojkarna som kör med hjälmen uppe på pannan. |
Det känns inte speciellt troligt då de använder hjälm i vanliga fall, det är bara när dom "driftar" som hjälmen åker av... det lär finnas någon anledning, annars hade de likagärna kunnat köra utan hjälm hela tiden om de va ute efter att vara coola moppepojkar...
|
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

13 Feb 2006 13:50
| KristianAE86 skrev: | Alltså
det är såhär
att varje gång jag postar en trevlig driftingfilm så är det någon lustigkurre
som tycker det är roligare att
kommentera att det hade gått fortare om de inte sladdat.
kan ni inte bara ge tusan i att skriva då-
eller kommentar körningen & bilarna istället ?
Det börjar bli jäkligt tråkigt med dessa inläg från vissa som inte vet ett
smack om den sporten jag brinner för.
testa själva säger jag bara -- det är ta mig tusan inte så lätt som det ser ut.
MVH/
........Besviken |
|
gascan
stockholm täby
Här sen Feb 2006

13 Feb 2006 14:02
de fins ingen anledning att åka bil utanför trafiken utan hjäl .. hell åker du hyrkart hr du ju båd hjälm och overål ?
komigen .. ingen tror väl på alvar att de e något anant en idioti .. vist går de fort på dedär vägaran emr en tilräkligt för att ha hjälm .. cyklisterna har ju hjälm somcyklar där
ursäkta min dyslexi mvh marcus
filmen va hellt ok dok
_________________ marcus bontè
|
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

13 Feb 2006 16:58
| gascan skrev: | de fins ingen anledning att åka bil utanför trafiken utan hjäl .. hell åker du hyrkart hr du ju båd hjälm och overål ?
komigen .. ingen tror väl på alvar att de e något anant en idioti .. vist går de fort på dedär vägaran emr en tilräkligt för att ha hjälm .. cyklisterna har ju hjälm somcyklar där
filmen va hellt ok dok  |
Så du menar att dom ibland väljer att bara vara idiotiska när dom känner för det, men annars kör dom med hjälm?
|
L0FA
Här sen Feb 2004

13 Feb 2006 17:38
| Andrew Petrykowski skrev: | | gascan skrev: | de fins ingen anledning att åka bil utanför trafiken utan hjäl .. hell åker du hyrkart hr du ju båd hjälm och overål ?
filmen va hellt ok dok  |
Så du menar att dom ibland väljer att bara vara idiotiska när dom känner för det, men annars kör dom med hjälm? |
Jag har sett en massa driftingfilmer där de har hjälm
|
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Trådstartare

13 Feb 2006 18:36
Kan vi gå tillbaxs o diskutera filmerna som var meningen med denna topicen
_________________ Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
|
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
|
gascan
stockholm täby
Här sen Feb 2006

15 Feb 2006 19:43
ja vet itne hur de resonerar men ajg tycker dee idiotiskt att åka fort emd träd på bäggesid av vägen på tvären ..utan skydsutrustning .. vist mana n u få ont av bälterna med så man akn u ta bort dem oså å buren akn amn u slå huvet i om man inte har hjälm.. gillar itne resonemanget .. ta fram en halskrage som stöttar up huvet då om de e så jobbit emd en hjälm på .. ?
ursäka min dyslexi /marcus bontè
|
Avregistrerad (739)
Här sen Jan 2005

15 Feb 2006 19:50
| gascan skrev: | ja vet itne hur de resonerar men ajg tycker dee idiotiskt att åka fort emd träd på bäggesid av vägen på tvären ..utan skydsutrustning .. vist mana n u få ont av bälterna med så man akn u ta bort dem oså å buren akn amn u slå huvet i om man inte har hjälm.. gillar itne resonemanget .. ta fram en halskrage som stöttar up huvet då om de e så jobbit emd en hjälm på .. ?
ursäka min dyslexi /marcus bontè |
Instämmer helt, de är dock duktiga på att sladda ...
|
gascan
stockholm täby
Här sen Feb 2006

15 Feb 2006 21:10
sladante gillas grymt .. kanse för att jag aldrig äkt en bakjulsdriven bil =)
|
Avregistrerad (739)
Här sen Jan 2005

15 Feb 2006 22:07
Aj då, du får köpa dig en gammal BMW för att känna på lite, du lär inte ångra dig
|
gascan
stockholm täby
Här sen Feb 2006

16 Feb 2006 21:07
njo .. kompåisen va nära på att plok en stolpe i da å då pratar vi milimetrrar ahnv a uppe å klätrade i vallen vid mitrfugen skulel köra om mig .. på tvären då nöär ajg tufade hmmåt i familjens 9-5a .. ganska komist att se .. sen körde jag i från honnom
|
Folxam
Eskilstuna
Här sen Feb 2004

18 Feb 2006 14:31
Säga vad man vill om driftingens roll i bilsporten, men Tsuchiya och Company är grymt duktiga på det!!
_________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro
|
Mr Z
Haninge/Sthlm
Här sen Apr 2003

18 Feb 2006 17:10
| KristianAE86 skrev: | Alltså
det är såhär
att varje gång jag postar en trevlig driftingfilm så är det någon lustigkurre
som tycker det är roligare att
kommentera att det hade gått fortare om de inte sladdat.
kan ni inte bara ge tusan i att skriva då-
eller kommentar körningen & bilarna istället ?
Det börjar bli jäkligt tråkigt med dessa inläg från vissa som inte vet ett
smack om den sporten jag brinner för.
testa själva säger jag bara -- det är ta mig tusan inte så lätt som det ser ut.
MVH/
........Besviken |
Håller med dig till 100%!
Någon som sett att Kristian påpekat att det skulle se mycket ballare ut om de åkt på tvären så fort någon postar en "vanlig" film?
_________________ MVH Peter Zeberg
If they dont't have Porsche in heaven, I'm not going.
|
|