Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 3 besök senaste veckan (34556 totalt) |
_________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
Till och börja med: GRATTIS till giftermålet!!
(Det blev inga pengar då du var lovad 100 :- för varje sekund du tvekade, det blev ett snabbt ![]() Nu när du är gift finns det väl mer tid att spendera i garaget...? ![]() En hel del har hänt sen senaste rapporten så lite nya bilder vore på sin plats. |
||||
Grattis härifrån oxå...
![]() ![]() ![]() Bidrar med lite bilder från bygget. Ramen lackad, motor återmonderad, lite alu-plåtar monterade. Resten får han ta själv. ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||
Hur går det med projektet !? Är den färdig nu ?
Jag är själv mkt sugen på att beställa just en INDY då dom verkar vara mkt prisvärda & dessutom så gillar jag deras design. Hur tycker du som byggare att deras grejer har varit kvalitéts mässigt ? Köpte du kabelhärvan från MK eller har du rivit ur den ur donatorbilen & modifierat efter dina behov ? Hur mkt effekt fick du ut ur din Pinto motor ? ![]() Massa frågor från en framtida se7en byggare.. ![]() _________________ Rickard Fritz, Ferrari 308 QV GTS, Porsche GT4 omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme... |
||||
Eftersom Anders uppdaterar ganska sällan så hjälper jag honom lite. Bilen är inte klar men går att köra. Senast jag såg den saknades aluminumpanel på ena sidan och skärmarna. Bilen saknar intrumentering, det är någon latmask som håller på att bygga den. Kabelhärvan är från en donator. _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||||
Bäst man uppdaterar lite. Bilen är nästan klar. Kvar att göra: Fästa framskärmar Motorhuv Baklysen Nummerskylts hållare Backspeglar Instrumentpanel. Plus lite annat små fix Inte så mycket men ska först åka på en liten semester, hoppas få bilen klar i slutet på augusti. Är i stort nöjd med INDY'n den är ju från England så man kan ju inte ha för stora krav. Kabelhärvan tog jag från donatorn och när jag gjort om arbetet en gång så blev det riktigt bra. Ett stort tack till Gustaf "The real pinto" Ulander för el-schemat. Använder bara kabelhärvan till motorn, till lysen, tuta, fläkt och sådant bygger jag helt nytt. Effekten är uppskattad till ca 150hk och kan nog få lite mer med ett nytt insprut. Kompet är höjt, katalysator motorn har låg vändhöjd så jag har tagit av nästan 3mm på blocket. Toppen har fått nya större ventiler och en vassare kam. Motorn bluddrar mycket på låga varv men sjunger riktigt fint när den får lite gas. Troligtvis får jag hänga dit en topp med original kam till besiktningen.
Hoppas att min semester ger dig en chans att komma ifatt med ditt bygge och att du hinner klart med instrumenteringen. Om du tar det lite lugnt så kan vi kanske besiktiga samtidigt. Ska ta med mig kameran ner till garaget och ta lite nya bilder. Här är några bilder från första provkörningen för en månad sedan: ![]() ![]() ![]() |
||||
|
||||
Ser ju alldeles underbar ut !!
![]() Har vägarna förbi linköping ganska ofta, finns det nån möjlighet att jag skulle kunna få komma förbi garaget & kolla lite på projektet, är mkt nyfiken på hur en indy ser ut IRL innan jag slår till & skickar min beställning.. _________________ Rickard Fritz, Ferrari 308 QV GTS, Porsche GT4 omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme... |
||||
Jag har skickat ett PM |
||||
|
||||
Det har inte hänt så mycket som jag hoppats, lite sjukdom har tvingat mig sänka tempot men hoppas komma igång igen i nästa vecka. Det jag hann med innan jag blev sjuk var att montera bakljus och få de nya fälgarna på plats, började även på ett utkast till instrumentpanel.
Velade länge innan jag bestämde mig för fälgar men jag är riktigt nöjd med de jag tillslut bestämde mig för. Tycker att utseendet matchar bilen riktigt bra. Däck valde jag Kumo KU15 205/50 15", blir nog bra som första däck på bilen, sedan för man kanske byta till något värre. Fälgar och däck är köpta från Autothek.se, tack "Tosse". ![]() ![]() ![]() |
||||
Nu är bilen klar!!!!! Nästan, det finns ju alltid saker man ska fixa och förbättra. Men den är redo för SFRo:s och bilprovningens granskande ögon. Hoppas få tid för besiktning snart.
om jag kommer ihåg ska jag ta med mig kameran och ta lite nya bilder. |
||||
2:a SFRo besiktningen och ljudprovet avklarat i går och det gick bra.
Tyvärr måste jag vänta till den 12oktober innan bilprovningen har tid. |
||||
Ser bra ut
![]() Jag vet också hur det är att regbesikta på "vintern". Gjorde det också i mitten av oktober, mellan regnskurarna ![]() _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||
Besiktigade bilen i dag och fick nerslag på två saker:
* Jag hade glömt ta med buller intyget. Klantigt, men lätt ordnat. *Avsaknad av katalysator, se tråd https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 3 besök senaste veckan (34556 totalt) |