Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Marcos 1600 GT -68 Såld | 1, 2, 3, 4 >> 5 besök senaste veckan (15981 totalt) |
Här är den
Historisk racer Trächassi Motor Ford 1600 med dubbla weber Kent A3 cam/ Edit 244 Växellåda 4 framåt 1 bakåt Hjulupphängning fram dubbla a armar med triumph hub 400 inch rate fjädrar Bak stel axel med panhard stag och dubbla reaktionsstag riktade bakåt Hjul 13x6 med yokohama A048 Soft Vikt 730 kg med full tank och fuktigt väder Mer bilder följer varteftersom' ' _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Inte försent... _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
|
||||
Hej Johan
Snygg marcos. Finns en plåtbil till salu på tradera i dina färger, högsta bud 31kr för tillfället. Köpte en likadan och renoverade till och lackade röd till min far då han fyllde år i höstas. Passar på att visa två bilder på hans bil oxå. Hans är en -67:a. Här med mina VW fälgar ditställda! _________________ Joakim Piejko |
||||
BBDB's Marcos-falang har planerat att köra både Velodrom-loppet på Gelleråsen och på Knutstorp. Så du får komma och skruva och vifta med Union Jack! _________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||
-Japp, tar med limknektarna och flaggan... Jolly good _________________ Michael Stadig --BBDB-- Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
-Har ni samma 'spec' på era Marcosar eller skiljer dom sig åt? _________________ Michael Stadig --BBDB-- Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
Min har varit med i några säsonger och hunnit bli mer "utsorterad" och har lite värre grejer i sig än Johans (denna tråds bil). Jag har bland annat stålvev, smidda kolvar, vassare kam, större Webrar och lite annat godis i toppen. Jag har annan utväxling i lådan, längre etta och tätare stegat, dessutom rakskuret. Så jag hämtar nog 20-30 Hk mer bara på varv. Chassie, vikt mm är de snarlika. Men om Johan åker ifrån mig så spelar detta ingen roll och det är Johans bil som på något sätt är snabbare och bättre specad än min... _________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||
Måste retas med er trä byggare är gammall Marcos frik har tyvärr inte hatt någon, har lackat min stål schassi i kväll känns i skallen ....
_________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||||
Måste regga mig på tradera! Snygg biL din far har är det en 1500/1600 Färgen ser ut att vara samma som jag hade på min gamla Marcos 2,5 t coupe Låna faderns bil sätt i båge med sträva HTP papper= rejsa Skulle kunna vara ett kul pappa-son projekt? Annarz ses vi väl på Gelleråsen Velodromloppet _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Motor + vxl specifikationer skiljer med massor. Fredriks bottendel är i stort sett byggd som en BDA. På Fredriks bil är det valve bounce som begränsar varvtalet medans på min bil är det vevaxeln (9000+ jmf med 7500) Min chans är nog att ta honom i starten (Fredriks motor är lite astmatisk under 4krpm + växellådan) För att sedan ligga och stänga (snyggt ) Min bil är betydligt mjukare, så för min del får det gärna regna hela säsongen Har faktiskt inte ambitionen att ligga före Fredrik även om vi hade samma spec. IMHo är Fredrik en bättre förare. Min chans är nog snarare att precis innan start fråga Fredrik ngt i stil med "Du har väl kollat var det där missljudet kommer ifrån?"" Skalll det verkligen vara så lågt lufttryck på vänster bakhjul?" _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Hej på Er
Rev ner toppen igår. KAn konstatera att den gått OTROLIGT FETT. Koksavlagringarna Efter 60 mil var TJOCKA. IOFS så fick jag förklaringen till varför den tvekat vid gaspådrag. Så receptet för att komma åt detta blir. Nya styrningar till ventilerna, Inslipning av de samma, Rengöring hopsättning av Webrar, Rullande landsväg. Sedan har vi Diffen som låter. Klart? 1 April! _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Underbar bil!
Men tycker du 400 lbs är mjukt?? På den lätta bilen, med nästan lodrätt monterade dämpare även fram. Upp med fler bilder också! Vi vill se allt, t.o.m. koksavlagringar. Hur fäster du förresten bågen i en träbil? (nyfiken och söker inspiration) _________________ Ny kulbil i garaget. |
||||
Jag har 600 lbs och det är fortfarande inte stenhårt. Men hårdare än Johans...
I trät, precis som fram och bakvagn. Eller för att citera Frank Costin (tror jag det var) när en köpare frågade vad som hände om man skulle krocka med en Marcos. - "You fucking die! Get out of here..." _________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||
...vänta nu lite här, skulle det inte tävlas? _________________ Michael Stadig --BBDB-- Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
Våra race- och banåkarbilar Marcos 1600 GT -68 Såld | 1, 2, 3, 4 >> 5 besök senaste veckan (15981 totalt) |