Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
däck dimension porsche 944 TURBO
1 besök senaste veckan (1759 totalt)
red44
skåne
Här sen Mar 2003

Trådstartare

har 18" 8.5" breda fram och 9.5" bak vilka däckdimensioner ska jag ha ser att många har 265 bak men tycker dem verkar vara lite för smala för fälgens bredd jag har själv funderat på 245/35 fram och 285/30 bak skulle det funka?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Re: däck dimension porsche 944 TURBO

RED44 skrev:
har 18" 8.5" breda fram och 9.5" bak vilka däckdimensioner ska jag ha ser att många har 265 bak men tycker dem verkar vara lite för smala för fälgens bredd jag har själv funderat på 245/35 fram och 285/30 bak skulle det funka?

Det skulle funka, men optimalt för 285 är 10" breda fälgar.

red44
skåne
Här sen Mar 2003

Trådstartare
vad har ni för erfarenhet av hankook (VENTUS SPORT K104 ) är det ett bra däck eller ska man undvika det? står och väljer mellan det o yokhama AVS SPORT (utgående modell) vilket ska man välja??

bilen kommer gå mest på gata och slalom men även lite bankörning

skåne
Här sen Mar 2003

Trådstartare
kan man köra med n2 märkning på bakdäcken och utan n märkning fram??

skåne
Här sen Mar 2003

Trådstartare
vilket ska man välja mellan Kumho ECSTA KU15 och s03 ? är ecsta ett riktigt gatdäck eller är det mjukare i gummiblandningen ? ä mest rädd för om det ska blästra bilen som r däck kan göra, som sagt vilket är bästa köp?

skåne
Här sen Mar 2003

Trådstartare
ingen som känner till om ecsta mx är mycket mjukare än vanliga gatdäck ?? eller man kan lugt köpa dem utan att oroa sig för mer grussprut än normalt

Laholm
Här sen Nov 2002

RED44 skrev:
ingen som känner till om ecsta mx är mycket mjukare än vanliga gatdäck ?? eller man kan lugt köpa dem utan att oroa sig för mer grussprut än normalt

JAg har förstått att dom i PCS i slalomcup är på gränsen att räknas som R-däck. Vore märkligt om man bara fick dom goda egenskaperna (grepp och respons) men slapp dom dåliga (blästrade skärmkanter och buller)

Härnösand
Här sen Okt 2004

Skulle nog köra med 275 bak det är den perfekta storleken för 9,5tums fälg, bredare så blir det lite balongeffekt.

BjörnH
Schtockholm, Schweden
Här sen Jan 2005

265 borde väl vara perfekt bak och knappast för smalt. Vi med tidiga 996 har ju 265 orginal på 10-tums fälg.

(PCS #9240)
Citera
Däck för banåka
1 besök senaste veckan (1759 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande