| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
däck dimension porsche 944 TURBO
|
1 besök senaste veckan (1759 totalt) |
|
har 18" 8.5" breda fram och 9.5" bak vilka däckdimensioner ska jag ha ser att många har 265 bak men tycker dem verkar vara lite för smala för fälgens bredd jag har själv funderat på 245/35 fram och 285/30 bak skulle det funka? _________________ Jörgen Nilsson |
||
|
Re: däck dimension porsche 944 TURBO
Det skulle funka, men optimalt för 285 är 10" breda fälgar. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||
|
vad har ni för erfarenhet av hankook (VENTUS SPORT K104 ) är det ett bra däck eller ska man undvika det? står och väljer mellan det o yokhama AVS SPORT (utgående modell) vilket ska man välja??
bilen kommer gå mest på gata och slalom men även lite bankörning _________________ Jörgen Nilsson |
||
|
vilket ska man välja mellan Kumho ECSTA KU15 och s03 ? är ecsta ett riktigt gatdäck eller är det mjukare i gummiblandningen ? ä mest rädd för om det ska blästra bilen som r däck kan göra, som sagt vilket är bästa köp?
_________________ Jörgen Nilsson |
||
JAg har förstått att dom i PCS i slalomcup är på gränsen att räknas som R-däck. Vore märkligt om man bara fick dom goda egenskaperna (grepp och respons) men slapp dom dåliga (blästrade skärmkanter och buller) _________________ Pär Hylander |
||
![]() |
Däck för banåka
|
1 besök senaste veckan (1759 totalt) |