Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 7886 besök totalt |
|
||||||||
Ytterligare en regel med tveksam nytta? Hur långt åt sidan måste man sitta, då? Flytta stolen två millimeter åt valfritt håll så är den inte i mitten längre ![]() _________________ ![]() Ny kulbil i garaget. ![]() |
||||||||
Tro mig när jag säger att Fredrik-SLC:s ord är lag ![]() Jag har försökt med ALLT!!! och det enda svar jag får, är att hela bålen skall befinna sig på sidan av bilens begränsningslinje ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||
Tillbaka till topic. Var i Vallentuna håller du till? Vår plastkille håller till i v-city. Ett studiebesök med tillhörande dreggel känns nära förestående ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||
oj, finns det några bilder på den centrerade sittpositionen?
Hur går det till?, modifieringar i chassit, special styrväxel? Vad innebär "Elise Motorsport chassis #9"? vad skiljer chassit mot ett vanligt S1 chassi? Mer detaljbilder!! _________________ Mathias Lövdblad |
||||||||
kan väl tänka mig att ändra på den regeln , nu när det finns 2 bilar med centerförarplacering.... |
||||||||
Jag jobbar i Vallentuna C och bor ca 10-15 minuters bilresa därifrån, dock så har jag inte bilen ståendes hemma för tillfället, men jag ska troligtvis ta hem den om ett par veckor. Kan höra av mig då. |
||||||||
Ska försöka fixa lite bilder så fort jag har tid. Alla Elise Motorsports som Lotus Sport byggde har centrerad sittposition. Exakt vad man behöver göra för att kunna genomföra något liknande har jag ingen aning om. Elise Motorsport chassi #9 betyder att det är chassi nummer LS009 utav totalt 36 stycken. Det är en del grejer som skiljer Motorsporten ifrån en vanlig S1, dock har jag inte i huvudet axakt vad det är som skiljer. Dock så är ju Elise Motorsporten byggd som racebil och Elise S1 som gatbil. |
||||||||
Tycker att det låter som en mycket bra idé ![]() |
||||||||
Skillnaderna är ju bla karossen (med "kupé"-bakdel etc) dessutom tror jag tillverkningsprocessen för dessa är lite mer seriös än orginal elise karossdelar (så är det iaf när det gäller nya elise/exige S2) Sen verkar det ju vara en hel del skillnader i drivlina och givetvis allt som har med mittplaceringen av föraren att göra. Jag har för mig att Elise motorsport varianterna byggdes först, sedan så skapades Exigen (S1) som en gatversion(!) av motorsport eliserna... _________________ Mattias Meldert ![]() |
||||||||
Det skulla vara intressant att veta hur aluchassit är förstärkt (om det nu är det). Och hur mycket vridstyvare det är samt om det är ingrepp i chassit för att få sitta i mitten..
Detta var en mycket intressant bil. _________________ Mathias Lövdblad |
||||||||
Vad jag har förstått så är det en hel del andra skillnader (utöver motorsport modifikationerna i det här fallet) mellan ett S1 chassi och ett S2 chassi som vi har i speedstrarna... Så det är inte säkert att modifikationerna går att applicera direkt på våra bilar... Men jag kan ha fel... Iofs är det ändå intressant, info finns säkert på SELOC förresten... _________________ Mattias Meldert ![]() |
||||||||
Stämmer bra att Elise Motorsporten byggdes först och sedan skapades Exige S1. Det är ganska mycket saker som skiljer Motorsporten ifrån Exige. Bland annat så ska chassiet vara både lättare och styvare vad jag har hört. En annan sak som skiljer är att framrutan bara väger 50% mot vad framrutan på Exigen gör. Det är även en del andra saker som skiljer, kan dock inte komma på det nu. |
||||||||
http://video.google.com/videoplay?do
Bestmotoring tävling med bl.a. en Elise motorsport. bara japanska utan översättning dock:/ _________________ Mathias Lövdblad |
||||||||
Nu är hemsidan uppe, så gå gärna in på www.motorsport.sysslingarnas.se och kolla. Där finns det både bilder och mer info om bilen.
|
||||||||
![]() Lägger till länken i er teampresentation. _________________ /Kristian Elisson |
||||||||
|
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 7886 besök totalt |