Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Kul kille
3562 besök totalt
Corsa

Här sen Apr 2003

Trådstartare
Kul kille

Man blir inte lycklig av pengar. Jag lovar, allt är en myt :woot:

http://video.google.com/videoplay?docid=-8454665654910570394&q=%22 . . . .

Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003

skön inställning till bilarna! thumbs up thumbs up

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

whats the point of having a supercar if you don't drive it
thumbs up

Rickard
Göteborg
Här sen Mar 2004

Respekt! Helt rätt inställning. thumbs up

Citera
Folxam
Eskilstuna
Här sen Feb 2004

Han verkar ju ha stålar, så då gör det inte så mycket om man trashar en bakspoiler för £50000 ...

Fickpengar ...

Christianstad/Scania
Här sen Jul 2005

Folxam skrev:
Han verkar ju ha stålar, så då gör det inte så mycket om man trashar en bakspoiler för £50000 ...

Fickpengar ...

Blev nog en nolla för mycket där Tror inte spoilern betingar ett värde på 10% av bilens totala värde.

RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004

oväsentligt om man har pengar eller ej, vissa bilar är inte tillverkade för detta brukande.

Blir faktiskt förbannad när jag ser idioti som här!

Göteborg
Här sen Feb 2003

Citat:
whats the point of having a supercar if you don't drive it

Visserligen, men man behöver ju faktiskt inte överdriva. Ta ut en sådan bil på en snötäckt bana är inget annat än idioti. Kan väl inte vara så svårt att hålla sig 2 månader till

Vargön
Här sen Feb 2003

Det är juh bara plast och metall och dessutom ganska nytillverkat sådant...hade blivit mer irriterad om det t.ex. varit en 911 RS -73 eller annan klassiker...
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004

Mats Karlsson skrev:
Det är juh bara plast och metall och dessutom ganska nytillverkat sådant...hade blivit mer irriterad om det t.ex. varit en 911 RS -73 eller annan klassiker...

och vad säger att detta inte kommer att bli det?

Degerfors
Här sen Jul 2005

Säger bara en sak.. HÄRLIG KILLE! Det är sådana som han som får världen att gå runt

Förstår inte varför folk kan bli förbannade, eller upprörda över att en kille förstör sina egna saker. Hade varit en helt annan femma om han lånat bilen (som tex Kanal 5, när de satte en STCC bil i räcket).

Det är väl jättekul att han har tillräkligt med pengar, så han kan gasa av sig på bana när han känner för det, och om något pajar så.. 'Tja.. köpa nytt'.. Härlig kille!! thumbs up thumbs up thumbs up

www.waspracing.se | www.jerd.se
Citera
krabi

Här sen Dec 2002

RS Patrik skrev:

Rätt mycket faktiskt.
Carrera RS är en specialversion av en massproducerad sportbil. Detta handlar om en ren specialversion, därför kommer den aldrig få samma grundmodellsvärde som en 911 har haft under den tidsperiod från produktion till auktion idag.
Vidare så har MC12 inte presterat så dominerande eller spektulärt på tävlingsbanorna som förutsätts för att skapa en klassiker.
Att den dessutom är baserad på Enzo och ingen egen konstruktion påverkar också det framtida specialbilsvärdet på bilen.
Självklart kommer den gå till historien, men den kommer aldrig bli en av 00-talets riktigt unika bilar.
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004

krabu skrev:
RS Patrik skrev:

Rätt mycket faktiskt.
Carrera RS är en specialversion av en massproducerad sportbil. Detta handlar om en ren specialversion, därför kommer den aldrig få samma grundmodellsvärde som en 911 har haft under den tidsperiod från produktion till auktion idag.
Vidare så har MC12 inte presterat så dominerande eller spektulärt på tävlingsbanorna som förutsätts för att skapa en klassiker.
Att den dessutom är baserad på Enzo och ingen egen konstruktion påverkar också det framtida specialbilsvärdet på bilen.
Självklart kommer den gå till historien, men den kommer aldrig bli en av 00-talets riktigt unika bilar.

Nu är det ju så att RS'n inte var en tävlingsbil utan det var RSR som man tävlande med (och med 2.8 eller 3.0 L motor) Men håller med dig att generellt så har värdet på 911:or varit och är otroligt bra. Inte minst om man jämför med Maserati. Deras BiTurbos hittar man för futtiga pengar idag.
Dock är jag övertygad att detta kommer bli en klassiker, inte minst att den inte kom ut under "Yuppie" period som gjort att den blivit upphaussad för att sedan falla som en sten, som t ex Jaguar XJ 220.

Vargön
Här sen Feb 2003

om man stör sig eller inte på detta beror väl lite på vad man uppskattar och inte i bilväg.
För mig är en Maserati även om den är aldrig så ovanlig bara en frän italiensk bil...jag känner inget speciellt för den. Porsche däremot är för mig personligen en helt annan sak.....
Citera
Avregistrerad (739)

Här sen Jan 2005

RS Patrik skrev:
krabu skrev:
RS Patrik skrev:

Rätt mycket faktiskt.

Nu är det ju så att RS'n inte var en tävlingsbil utan det var RSR som man tävlande med (och med 2.8 eller 3.0 L motor) Men håller med dig att generellt så har värdet på 911:or varit och är otroligt bra. Inte minst om man jämför med Maserati. Deras BiTurbos hittar man för futtiga pengar idag.
Dock är jag övertygad att detta kommer bli en klassiker, inte minst att den inte kom ut under "Yuppie" period som gjort att den blivit upphaussad för att sedan falla som en sten, som t ex Jaguar XJ 220.

En anledning till att porsche 911 överlag är mer värda än tex Maserati Biturbo (titta dock på hur mycket en shamal kostar) är delvis att Porsche 911 i olika varianter har ett grymt gediget race arv + att maserati har (hadde) dåligt ryckte och bla bla bla. Titta på vilka sport och GT bilar som behåller värdet bäst och ni kommer se en röd tråd, bilar med gedigen racehistoria är konsekvent högre värderade än samtida konkurenter som inte har det.

Maserati MC12 är tillverkad i 50 exemplar och det är redan en klassiker, den har dessutom redan haft tävlings framgångar. Jag kan sätta pengar på att MC12 kommer värderas högre än både Enzo och Veyron om 20 år pga av att varken Enzo eller Veyron någonsin ställt upp i en tävling. MC12 kommer absolut att betraktas som en av 00-talets mest unika bilar. PS de billiga biturbo bilar som jag tror RS Patrik syftar på är lite som porsches 924 dvs inte det häftigaste de hadde att erbjuda.

Göteborg
Här sen Apr 2005

Citat:
Jag kan sätta pengar på att MC12 kommer värderas högre än både Enzo och Veyron om 20 år pga av att varken Enzo eller Veyron någonsin ställt upp i en tävling
Inte så säker på att nån bil kommer vara dyrare än Bugatti Veyron om 20år. Ingen bil har fått så mycket uppmärksamhet som Veyron fått sen konceptet visades, hörde på topgear att Veyron kostar Volkswagen 5000000£ styck (kanske inte styck, JC pratar inte tydligt nog för mig) att tillverka. Mot att Mazerati säljer MC12'an med vinst??? Bugatti Veyron är världens hittills mest högteknologiska och banbrytande bil, tror du inte det spelar nån roll???

Kul kille
3562 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande