Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bromsbelägg igen........
1161 besök totalt
Anders Andersson
Järfälla
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Bromsbelägg igen........

Jag har ganska nyligen bytt till Pagid blåa på min Porsche. Funkar bra på bana och verkar hålla bra mycket längre än orginal. Tyvärr funkar det inte lika bra på gatan thumbs down det bromsar bra där också, men vad det låter....Det är inte speciellt njutbart att åka runt med rutan nere och höra det oljudet. Jag kan ju använda handbromsen istället, men det är väl inte speciellt trafiksäkert.... .
Vad har ni för erfarenhet av olika belägg skrikmässigt, låter PF lika illa som Pagid? Finns det något annat man kan göra? Funkar "antiskrikplattor" eller smälter dom bara? Den enda lösningen är kanske att byta belägg innan man ska ut på banan...

/AndersA

Citera
frav
Halmstad
Här sen Mar 2003

Hej!

Jag har PFC01 belägg fram och de gnisslar lite ibland, speciellt vid lätta inbromsningar. Även de Carbotech Panther+ jag har bak gnisslar lite. Detta gnisslet uppkommer väl mellan belägget och skivan så jag har svårt att tänka mig att skrikdämplingsplattor kan hjälpa. Men har man Race belägg så har man, de funkar ju bättre. Då får man stå ut men lite "avtändande" gnissel eller så får man byta till softare prylar.

Det kan uppkomma "klapprande" ljud ibland också från belägg. Då är det beläggen som "vobblar" i oket.

Här sen Feb 2003

Re: Bromsbelägg igen........

Anders Andersson skrev:
Jag har ganska nyligen bytt till Pagid blåa på min Porsche. Funkar bra på bana och verkar hålla bra mycket längre än orginal. Tyvärr funkar det inte lika bra på gatan thumbs down det bromsar bra där också, men vad det låter....Det är inte speciellt njutbart att åka runt med rutan nere och höra det oljudet. Jag kan ju använda handbromsen istället, men det är väl inte speciellt trafiksäkert.... .
Vad har ni för erfarenhet av olika belägg skrikmässigt, låter PF lika illa som Pagid? Finns det något annat man kan göra? Funkar "antiskrikplattor" eller smälter dom bara? Den enda lösningen är kanske att byta belägg innan man ska ut på banan...

/AndersA

PFC 93 skriker nåt för dj..... men det står man ut med för det stannar fort

Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002

Jag kör med gula Pagid fram och det skriker så att folk vänder sig om.
En kompis körde med PF fram på en identisk bil med samma resultat.

om dom små runda sakerna som man limmar fast mellan kolv och belägg heter skrikbrickor, så har jag det

Men alltså, det här är ju bara ett mentalt problem, eller är jag ute och cyklar här ?
om folk tittar så är det antingen för att dom tänker "Ha, hanses Poche har taskiga bromsar" eller "Cool, han har feta bromsbelägg", bryr man sig om vad kategori 1 tycker ?

Mitt problem är att min dotter skäms när vi är ute och åker, men "det kostar att ligga på topp" och "det finns inga genvägar" som Farbror Barbro brukade säga.

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Jag har PFC97 på min porsche och det skriker också, men man kan lära sig at bromsa så det skriker mindre. Men jag bryr mig inte.

Uppsala
Här sen Jan 2003

Bromsa ordentligt
Inget fegbromsande stampa ordentligt de enda skrik du hör då är bakomvarandes JÄÄÄÄ***R

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Morty
NYC
Här sen Jan 2003

Hallå där!

Jag lurar på att sätta på Pagid på min bil och undrar vilken färg man skall välja - blå, orange, gul eller svart!?!. Kör lite på gata, PCS banmöten och skall till Ringen i höst...verkar som om orange är medelvarianten...men det kanske är någon som har testat lite olika?

Anders Andersson
Järfälla
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Jag har egentligen inte tyckt att det varit så jobbigt förrän för någon dag sen när jag satt i en av alla oändliga köer i Stockholm, men nedvevat fönster och en betongvägg en halvmeter bedvid som reflekterade rätt bra....Det är väl bara att dra på stereon och se cool ut....

Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003

Anders Andersson skrev:
Jag har egentligen inte tyckt att det varit så jobbigt förrän för någon dag sen när jag satt i en av alla oändliga köer i Stockholm, men nedvevat fönster och en betongvägg en halvmeter bedvid som reflekterade rätt bra....Det är väl bara att dra på stereon och se cool ut....

STEREo

Har ni stereo i era bilar

Ny tråd på g med röstning

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003

2mm lager av kopparpasta på beläggens rygg tystar ner det mesta.

Surahammar
Här sen Nov 2002

När jag åkte Pagid Blå skrek de om man fegbromsat i "vanlig" trafik ett tag...men ett par rediga inbromsningar löste det.

Nu med PFC93 så hjälper inget. Det skriker än jävligare när de blir varma, och rackarns vad de bettar.

/J

Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

beepbeep skrev:

och får bromsarna att kärva fint då det blivit riktigt varma ett par ggr. thumbs down
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

johann skrev:
beepbeep skrev:

och får bromsarna att kärva fint då det blivit riktigt varma ett par ggr. thumbs down

Bra tips, tack, tur man inte satt pasta bak på beläggen.

/Johan

Tokholm
Här sen Jan 2003

beepbeep skrev:

Fattigmans-ABS?

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Allmänt banåkaforum
Bromsbelägg igen........
1161 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande