Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1161 besök totalt |
Bromsbelägg igen........
Jag har ganska nyligen bytt till Pagid blåa på min Porsche. Funkar bra på bana och verkar hålla bra mycket längre än orginal. Tyvärr funkar det inte lika bra på gatan ![]() ![]() Vad har ni för erfarenhet av olika belägg skrikmässigt, låter PF lika illa som Pagid? Finns det något annat man kan göra? Funkar "antiskrikplattor" eller smälter dom bara? Den enda lösningen är kanske att byta belägg innan man ska ut på banan... /AndersA _________________ mvh Anders Andersson 996 GT2 |
||||
Hej!
Jag har PFC01 belägg fram och de gnisslar lite ibland, speciellt vid lätta inbromsningar. Även de Carbotech Panther+ jag har bak gnisslar lite. Detta gnisslet uppkommer väl mellan belägget och skivan så jag har svårt att tänka mig att skrikdämplingsplattor kan hjälpa. Men har man Race belägg så har man, de funkar ju bättre. Då får man stå ut men lite "avtändande" gnissel eller så får man byta till softare prylar. Det kan uppkomma "klapprande" ljud ibland också från belägg. Då är det beläggen som "vobblar" i oket. _________________ ![]() |
||||
Re: Bromsbelägg igen........
PFC 93 skriker nåt för dj..... ![]() ![]() _________________ DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight |
||||
Jag kör med gula Pagid fram och det skriker så att folk vänder sig om.
En kompis körde med PF fram på en identisk bil med samma resultat. om dom små runda sakerna som man limmar fast mellan kolv och belägg heter skrikbrickor, så har jag det ![]() Men alltså, det här är ju bara ett mentalt problem, eller är jag ute och cyklar här ? om folk tittar så är det antingen för att dom tänker "Ha, hanses Poche har taskiga bromsar" eller "Cool, han har feta bromsbelägg", bryr man sig om vad kategori 1 tycker ? Mitt problem är att min dotter skäms när vi är ute och åker, men "det kostar att ligga på topp" och "det finns inga genvägar" som Farbror Barbro brukade säga. _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
Jag har PFC97 på min porsche och det skriker också, men man kan lära sig at bromsa så det skriker mindre. Men jag bryr mig inte.
![]() |
||||
Hallå där!
Jag lurar på att sätta på Pagid på min bil och undrar vilken färg man skall välja - blå, orange, gul eller svart!?!. Kör lite på gata, PCS banmöten och skall till Ringen i höst...verkar som om orange är medelvarianten...men det kanske är någon som har testat lite olika? _________________ Mårten Olsson PCS 7003 |
||||
Jag har egentligen inte tyckt att det varit så jobbigt förrän för någon dag sen när jag satt i en av alla oändliga köer i Stockholm, men nedvevat fönster och en betongvägg en halvmeter bedvid som reflekterade rätt bra....Det är väl bara att dra på stereon och se cool ut....
![]() _________________ mvh Anders Andersson 996 GT2 |
||||
STEREo Har ni stereo i era bilar ![]() Ny tråd på g med röstning _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
När jag åkte Pagid Blå skrek de om man fegbromsat i "vanlig" trafik ett tag...men ett par rediga inbromsningar löste det.
Nu med PFC93 så hjälper inget. ![]() ![]() /J |
||||
Bra tips, tack, tur man inte satt pasta bak på beläggen. ![]() /Johan _________________ Johan B |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1161 besök totalt |