Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2766 besök totalt |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ja. Fast inte i en McLaren.
Har alltid gillat när man kan kompromissa. Fast det finns undantag. McLaren sätter ju sina namn på stereon så man får väl lyssna hemma i finrummet istället ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
Självklart har man ingen stereo i racern, hur skulle de vara om man såg Barrichello kliva ur F1:an snäppa fast ratten och stänga av stereon? _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
I racern så lär där aldrig sitta stereo...lite kul att se folk hänga på dyra kolfiber delar och samtidigt tynger ner bilen med en sådan helt onödig sak
![]() Fast i sjuan så....finns där minsan både cd spelare och högtalare....måste ju överösta växellådan. Får ta mig i hampan och fixa det där skurna lagret någon ggr ![]() _________________ Pelle Persson |
Det sitter någon konstig sak i panelen på porschen, men jag har aldrig använt den....
![]() Dessutom är den ruskigt ful. Funderar på att: A: Montera ur den och sätta ditt täckskivan som jag har. B: Hitta en orginal stereo. Ska vara en Blaupunkt som jag inte vet modellnamnet på. Någon som vet vad som gick att välja orginal till 964? _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
Har haft stereo i räcern när den gick på gatan. Kom dock på efter ett tag att jag alldrig lyssnade på den. Körde alltid med öppna rutor istället.
Ahhh italiensk opera alá Alfa Romeo V6. Mmmmmmm ![]() Nu har jag en bruks 24v men den är så j-a tyst > ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
Näe, men han har ju radio... ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
Åkte omkring med en baslåda ett tag i Silverpilen (gamla synder) - men förstod det hemska i mitt agerande, och rev ut skrotet.
Nu sitter det en enkel CD/Radio och ett par högtalare fram, ett par kg kan jag bjuda på - det är det värt när man hittar in i de kurvigare partierna med en gammal maiden/ozzy-låt skvalandes. ![]() /J |
Röstade ja.
Med min nuvarande bil iaf. Det är ju ingen räserbil utan en bruksbil med lite justerade kurvtagningsegenskaper.. Hade jag haft en räserbil som saknar inredning så skulle det inte sitta en stereo i den. Men har jag en bil som kommer att köras på gatan så skulle det troligtvis sitta en enkelcd och ett par högtalare i den, inga baslådor och slutsteg.. Men, stereon i min bil sitter där för min och passagerarnas skull, inte för någon annans.. därav är den inte överdriven till storleken. |
Jag har ju ingen sportbil, alla mina bilar har minst fyra dörrar...
![]() I den rensade har jag inte ens fläkt så där känns stereon fruktansvärt fel... I GT vagnen däremot skall jag lasta i mer ljud, den är ju en vägbil... ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
|
Jag får plats med ca 1500 baguetter i min bil + mig + min petanque-kompis + 5 liter pastis + 2 set boule de petanque och hör mina Plastic Bertrand-hits tillräckligt tydligt. Allt som behövs för att sporta.
Vad ska jag svara? _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
Sportbil och sportbil... Jag använder Golfen som en sådan iallafall...
Jag slängde ur Kenwood CD-växlaren med tillhörande apparat, slutsteg, tung hatthylla med högtalare och massa kablar för ett par veckor sedan. Nu sitter det en original bandare och även originalhögtalarna tog plats igen! _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
Eftersom min bil (ja, den bil som trivs i erat sälskap...) är helt tom på allt som väger och allt som dämpar ljud så finns det inte någon anledning att ha en stereo. Att jag dessutom kör med Peltorkåpor vid längre färder gör det hela omöjligt.
Eftersom jag är en bekväm människa så blir det inte särskilt många "flytta arslet från A->B turer" utan det blir trevliga tripper runt i Uppland på de smalaste asfaltsvägar jag kan hitta och då är ljudet som musik för mig (hmmmm undrar varför det susar i huvudet efter ett par timmars körning????????) När det blir dags för bankörning så kommer min bekvämlighet kräva att det blir trailerdragning av räsern och då får jag plötsligt farthållare, ACC och stereo på köpet Tadá ![]() _________________ //Robban Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar... http://robsonsblogg.blogspot.se/ |
Seriöst! I min ena bil (som inte är en sportbil) sitter det en enklare CD-radio, används för att mäta varvtiderna runt ringen samt, erkännes, vid något tillfälle har det hörts på Spanarna. I sportbilen ingen. Däremot är det AC i båda vilket antagligen har en mycket större negativ effekt på prestandan (ja, jag skäms). JohanR _________________ Johan Rådlund |
Precis! Alla turer som är längre än 200 m så har jag antingen peltor-hjälm eller peltor-kåpor! Kör ibland räsern till banan, har 7 mil till Knutan och 7,3 till Falkenberg. Anderstorp är 13 mil så det vetetusan om jag ska traila eller köra... _________________ Pär Hylander |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2766 besök totalt |