Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (2712 totalt) |
Lektion 1 och 2 i hur man förstör en koppling
Synd på en annars väldigt fin bil. ![]() ftp://www.rs6.com/rs6.com/S4-Clutch. MediaPlayer av senare version är användbart. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Varför??!?
![]() Varför åker man omkring och fipplar med kopplingen under acceleration. Det var vad man gjorde med en moppe när man behövde lite varv på motorn. Men med en S4:a så borde man klara sig utan att slira på kopplingen. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
http://www.microsoft.com/windows/win ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
Jag fattar inte. Det ryker om den nya fina bilen, men vad händer? Kopplingar brukar hålla 30000 mil för mig...
(Min mediaplayer hämtade nå'n codec 9... nå'nting alldeles av sig själv.) |
||||
När jag prao`ade på bilcentrum-vag fick jag höra en historia om en tanta på +75 bast som körde slut på kopplingen på sin bil (golf L) efter 2000 mil. Killarna på verkstan kunde ju inte få ihop hur detta kunde gå till, men vid närmre kontroll visade det sig att tantans körstil var ungefär så här:
99% stadskörning. hon lägger i 4`ans växel. sen använder hon inte växellådan mer överhuvudtaget, bara reglerar hastigheten med hjälp av kopplingen!!!!!!!! ![]() ![]() Kommer jag f*n aldrig att glömma! ![]() ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||
Visst kan man slira lite på kopplingen, men det där var en smula överdrivet. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
En granne till mina föräldrar kör med tekniken ventilsläppsvarvtal (JA, det ÄR sant) och hastighetsreglering med kopplingen.
Jag är tvungen att gå där ifrån när han skall köra in i garaget. Mina nerver fixar inte sådant. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (2712 totalt) |