Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2766 besök totalt |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tror att felkällan ligger i hur var och en definerar "sportbil".... (känns det igen ? ![]() Det som du tycker är en GT-vagn eller sportig sedan med acceptans för ljudanläggning är en sportbil för någon annan ![]() EDIT: å andra sidan är det i nuläget bara 29% som svarat ja. 71% tycker alltså inte att det är ok med stereo i sportbilen... _________________ Pär Hylander |
Min Lotus Elise 190 är en bastard på så sätt att den är byggd i 30 ex. för en racingserie men teamet som skulle ha den fick problem med pengarna och en kille i Tyskland med intresse för billjud lösteut den och satte in 8 högtalare, 1 subbas och några slutsteg för att kunna tävla i billjud! Han hade aldrig ens varit och tittat på en racertävling.
När jag köpte den tyckte jag det var lite kul och provicerande att ha kvar allt. Skulle köra en tävling i SVKG (Sportvagnsklubben GBG) och innan start skulle alla stå med avstängda motorer. Då skruvade jag upp ljudanläggningen på max. Med taket nerkabbat och en CD med F1-ljud lät det så högt att även övriga förare med hjälmar på huvudet hörde det. Alla skrattade och många ruskade på huvudet. Sånt är lite kul. Nu kör jag inte för att vinna några större segrar och pengar utan enbart för att det är kul så den kan mycket väl sitta kvar. Bilen väger ändå bara 730 kg och jag kan ändå köra lika fort i kurvorna så................. Snabba och ljudliga hälsningar _________________ O Lo f TUS ( ) L ( ) F Tel. 031 - 93 37 10 0708 - 93 37 10 E-mail:Olof.bjorland@telia.com objorlan@volvocars.com |
![]() ![]() ![]() PS min bil är byggd i 11 ex. skall vi bilda en klubb för bilar som är byggda i färre ex än ferrari gto (25 ex) DS _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
Jag hade tänkt i nya hjälmen montera in små högtalare så man kan ha en sån pocket-radio (typ 50gram) som man kan ha vid längre färder.
1. Görbart? 2. Kan detta även accepteras av puritanisterna som en ok kompromiss? ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
Jag har hört från annan källa att en minidisc till Koss the plug hörlurar (som även dämpar ljud utifrån kan få plats i en hjälm http://se.pricerunner.com/sound-and- ![]() Som puritan säger jag naturligtvis nej. Men eftersom jag fortfarande har inredningen kvar i bilen så..... Har ännu inte velat sätta in störtbågen Den väger ju så mycket ![]() ![]() Men i helgen så! (Ljudisoleringen har dock fått flyga sin kos ![]() _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
Under vintern så bytte Astra:n skepnad ganska ordentligt. Har tidigare tävlat med den i sasca och gillar verkligen att lysna på musik och så men under vintern har bilen rensat fullständigt på allt onödigt. Så som stereo, dörrsidor, baksäte och övrig innredning. Allt detta gjorde bilen närmare 200kg lättare, trotts att det har monterats bur i den
![]() ![]() ![]() Under färden till OSC:s värträff körde jag med en discman och det gick alldeles utmärkt. Ska jag åka längre sträcker så får jag väll ta den på släp efter min 9000 aero som nu mera har fått ärva sasca anläggningen ![]() _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering ![]() |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2766 besök totalt |