| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
VLN 968;a på ringen.
|
1039 besök totalt |
|
_________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||
|
Det där är nog den enda fyrcylindriga Porsche jag har sett i vln-sammanhang på ringen. Är inte det lite märkligt med tanke på alla diskussioner om M3 E30 vs. 944/968? M3:an kryllar det ju av i SP4. Vad sitter det för motorer (NA) i de olika modellerna? Är det så att de hamnar tokigt i klasserna och egentligen skulle behövas strokas upp/ner för att bli konkurenskraftiga?
_________________ Anders Dauner |
||
924 NA: 2,0 liter 125 hk. 924S: 2,5 liter 8 ventiler 150/163hk. 924 turbo 2,0 liter 170 hk. 944 NA: 2,5 liter 8 ventiler (2,479) 163 hk. 944 NA: 2,7 liter 8 ventiler 165 hk(?). 944 S: 2,5 liter 16 ventiler 190 hk. 944S2: 3,0 liter 16 ventiler 211 hk. 944 turbo 2,5 liter 8 ventiler turbo 220 hk. 944 turbo 2,5 liter 8 ventiler turbo 250 hk. 968 (944S3) 3 liter 16 ventiler 240 hk. Sedan finns 968 turbo S och RS som är verkligt lågseriebilar med, 350 hk (med restriktorer) i RS. Tog uppgifterna från minnet och de är möjligt att de inte är 100%. _________________ Anders Hansson |
||
![]() |
Bilder o videos
VLN 968;a på ringen.
|
1039 besök totalt |
