Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
VLN 968;a på ringen.
1039 besök totalt
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
VLN 968;a på ringen.



Bilder + film thumbs up .
http://www.medialas.de/spaetzle/bilder.htm

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Denna film tycker jag visar höjdskillnaderna otroligt bra thumbs up ! Tror inte jag sett det i nån annan film.

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Det där är nog den enda fyrcylindriga Porsche jag har sett i vln-sammanhang på ringen. Är inte det lite märkligt med tanke på alla diskussioner om M3 E30 vs. 944/968? M3:an kryllar det ju av i SP4. Vad sitter det för motorer (NA) i de olika modellerna? Är det så att de hamnar tokigt i klasserna och egentligen skulle behövas strokas upp/ner för att bli konkurenskraftiga?

_________________
Anders Dauner
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1132



Riktigt trevlig bil de där:)

btw, nån som vet vart/om man kan få tag på "locken" som sitter över lamporna??

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Han har ju en kamp med just en M3;a . Tyvärr går han ju ur den som förlorare , ialla fall på det varvet .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Tjusigt hjullyft på Schuberts BMW 320i som kör om i Brünnchen.

_________________
Anders Dauner
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10609



Anders Dauner skrev:
Det där är nog den enda fyrcylindriga Porsche jag har sett i vln-sammanhang på ringen. Är inte det lite märkligt med tanke på alla diskussioner om M3 E30 vs. 944/968? M3:an kryllar det ju av i SP4. Vad sitter det för motorer (NA) i de olika modellerna? Är det så att de hamnar tokigt i klasserna och egentligen skulle behövas strokas upp/ner för att bli konkurenskraftiga?


924 NA: 2,0 liter 125 hk.
924S: 2,5 liter 8 ventiler 150/163hk.
924 turbo 2,0 liter 170 hk.
944 NA: 2,5 liter 8 ventiler (2,479) 163 hk.
944 NA: 2,7 liter 8 ventiler 165 hk(?).
944 S: 2,5 liter 16 ventiler 190 hk.
944S2: 3,0 liter 16 ventiler 211 hk.
944 turbo 2,5 liter 8 ventiler turbo 220 hk.
944 turbo 2,5 liter 8 ventiler turbo 250 hk.
968 (944S3) 3 liter 16 ventiler 240 hk.

Sedan finns 968 turbo S och RS som är verkligt lågseriebilar med, 350 hk (med restriktorer) i RS. Tog uppgifterna från minnet och de är möjligt att de inte är 100%.

_________________
Anders Hansson
Citera
Bilder o videos
VLN 968;a på ringen.
1039 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande