| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Opel Speedster 2.2 NA 2001 SÅLD
|
<< 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 13, 14, 15 >> 8 besök senaste veckan (62317 totalt) |
|
TAAA DAAA!!!
Lite små bling (penslad text)
På denna bild ser man både den relativt dåliga kvalitén på lacken (som ska åtgärdas så småningom) samt att det inte blev 100% med passformen mot luckan (högra sidan på bilden är ca 3-5 mm för låg)
Ljusbilden måste nog justeras... MEN HUR ska bilden se ut? samt vilka höjder osv gäller? (länkar?)
Höjd på vänsterlyktan (49 cm)
Höjd på högerlyktan (46 cm)
Det som återstår är att justeraljusbilden, ut å testköra så att kysystemet håller tätt under körning, montera innerskärm på vänstersidan samt att måla undertrayskivan. Så rent praktiskt innebär det ca 1-2 dagar i garaget innan den är klar för reg. bes. den 21/4.
_________________ Mathias Lövdblad |
||
Tjusigt !! Har du ingen kompiiis som jobbar på verkstad och har tillgång till en sån där liten burk med jääte-grasöga
_________________ Andreas Persson Brukar: Hyundai IONIQ EV Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...) |
||
upp som en sol.. ner som en pannkaka.. körde bilen för första gången idag.. yeee.. va kul! ... tills kylaren började läcka. så jag har rivit allt igen.. nu MÅSTE jag montera den nya stora alukylaren. Bara det är ett stort projekt isig.. tveksamt att jag kommer hinna tills nästa fredag.. SS 6 maj vågar jag mig inte på... jag måste testa bilen mera. Bilen drar till vänster när man bromsar och man har ratten lite till vänster när bilen går rakt fram. (jag justerade toe på vänstra hjulet och hoppas att det räcker). _________________ Mathias Lövdblad |
||
|
man börjar få rutin att ta bort front clam nu...
(15 min)
nya kylaren e... stooor.. (den är mått beställd för en större motor)
originalfläkten på plats.
ungefär så här blev det
imorrn ska den testas igen.. *håller tummarna* _________________ Mathias Lövdblad |
||
|
jahapp.. då sitter den ihop igen.. (är trött på att meka nu..
)
Det blev inte 100% .. Pga den tjockare kylaren så kompenserade jag inte höjden på fästet till motorhuven tillräckligt bra så nu är passformen ännu sämre.. men det bryr jag mig inte om nu... nu vill jag bara åka.
_________________ Mathias Lövdblad |
||
|
Weeii!
Den gick igenom utan anmärkning.. Lysena stog för högt men vi justerade ner dom på plats. Fick liten skylt fram också efter lite argumentation.
Tack alla för hjälpen! på söndag troligtvis åker R-däcken på samt bromsbeläggen å ny bromsvätska.. (ps. fick en riktigt passande regskylt.. XXS (extra extra small).. hihi) _________________ Mathias Lövdblad |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Opel Speedster 2.2 NA 2001 SÅLD
|
<< 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 13, 14, 15 >> 8 besök senaste veckan (62317 totalt) |