Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Någon här som har provkört nya BMW 320si E90?
2952 besök totalt
CRY
Jönköping
Här sen Jun 2004

Trådstartare

Är den thumbs up eller thumbs down
Är lite sugen på en, tror ni den kommer att ha ett bättre andrahandsvärde än en 325 E90?

BMWCS #2928
Citera
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002

Re: Någon här som har provkört nya BMW 320si E90?

CRY skrev:
Är den thumbs up eller thumbs down
Är lite sugen på en, tror ni den kommer att ha ett bättre andrahandsvärde än en 325 E90?

Nja, Jag har funderat på dessa två och håller 325an som min favorit.
Man kan väl misstänka att Si'n kommer användas av förare som är väldigt "entusiastiska". Den är långsammare än en 325, både på mellanvarv och högvarv, och drar dessutom mer soppa. Även om jag gillar sportigt ljud tror jag mina motoröron i längden trivs bäst med det mjuka spinnandet av sexan i 325.

krister Andersson
Finspång - Kalix
Här sen Nov 2002

Har själv letat test på bilen ( vill läsa ) men har gått bet .

BMW 325ti
En upptagen Man
Citera
CRY
Jönköping
Här sen Jun 2004

Trådstartare
krister Andersson skrev:
Har själv letat test på bilen ( vill läsa ) men har gått bet .

Ja det verkar vara svårt att hitta något

BMWCS #2928
Citera
Kalle Hansen
Malmö
Här sen Okt 2004

Extremt trevlig bil!

Skrev lite om mina uppfattningar i denna tråd: http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=149022

Vill man verkligen ha M-paket, 18" BBS och de övriga skojiga tillvalen som är standard på 320si så är den ett bra köp! Vill man ha en allroundbil så är nog 325i ett bättre val.

Tror att en "naken" 320si står sig bättre än en naken 325i (samma pris), eftersom si:n har mer standardutrustning, och eftersom den trots allt är en Limited edition

Ut och prova båda, så vet du vilken du vill ha! Jag hade nog valt en 325i med shadowline.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Som gammal E36-åkare (BMW 3-serie från nittitalet för de som inte kan BMWs internkoder ) så undrar jag vad de nya 3'orna väger? 320 bör ju vara lättare än 325...

Hur många har testat senaste 3-serien i slalom/bana med riktigt riktigt bra däck?

Nej, jag har inga planer på att byta men om en hel bunt år så finns den kommande M3'an begagnad och det kan ju vara kul o tänka framåt

Ronneby
Här sen Sep 2003

Magnus Thomé skrev:
Som gammal E36-åkare (BMW 3-serie från nittitalet för de som inte kan BMWs internkoder ) så undrar jag vad de nya 3'orna väger? 320 bör ju vara lättare än 325...

1425 kg uppger bmw.se som tjänstevikt för Si:n, 10 kg lättare än en ordinär 320.
Så en bit under 1500 kg skulle jag gissa på en normalutrustad bil.

Magnus Thomé skrev:

Hur många har testat senaste 3-serien i slalom/bana med riktigt riktigt bra däck?

Automobil satte väl en hyfsat bra tid i A-sprinten med en 330 om jag minns rätt? Fast det var väl med något av de originalmonterade däcken kan jag tänka mig.

Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Citat från emotor.se:

Tillsammans med den kortare slutväxeln (4,10) och M Sportfjädring med 18-tums hjul och breda däck fram och ännu bredare bak, tillåter BMW 320si en mycket sportig och dynamisk körstil. Tack vare välbalanserad viktfördelning utmärker sig sportsedanen genom ett neutralt uppträdande och ypperlig följsamhet - vilket förklarar att en erfaren förare av BMW 320si kan köra den legendariska nordslingan på Nürburgring på under nio minuter.

Team Swedish Racing Mates
Citera
CRY
Jönköping
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Kalle Hansen skrev:
Extremt trevlig bil!

Skrev lite om mina uppfattningar i denna tråd: http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=149022

Vill man verkligen ha M-paket, 18" BBS och de övriga skojiga tillvalen som är standard på 320si så är den ett bra köp! Vill man ha en allroundbil så är nog 325i ett bättre val.

Tror att en "naken" 320si står sig bättre än en naken 325i (samma pris), eftersom si:n har mer standardutrustning, och eftersom den trots allt är en Limited edition

Ut och prova båda, så vet du vilken du vill ha! Jag hade nog valt en 325i med shadowline.

Var det på BMW i Malmö du provkörde?
Någon som vet om den finns på något mer ställe?

BMWCS #2928
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003

Ska testa bilen drygt 70mil under helgen, ska bli kul att se om den håller vad den lovar. Återkommer med utlåtande.

Horda
Här sen Nov 2002

Jag har inte provat 320si men jag har en 330D (E91) med M-paket och 18" Michelin PS2. Har inte tänkt använda den på bana men jag har varit en sväng till ringen med den och kan bara säga en sak. Ojojoj vilket underbart chassi. och med tanke på motorn lär det va ännu bättre i 320si. thumbs up

Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

De var rätt exalterade över 320si i senaste Automobil. Gör under 9 minuter på Ringen.
"Instyrningen är blixtsnabb"
"...kompromisslöst underhållande vägegenskaper. De är absolut roligast i
BMW:s hela modellprogram,M-bilarna inräknade"
"...handbyggd motor..."

255:or bak...

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Jörgen (Jet) skrev:
Gör under 9 minuter på Ringen.
Det gör ju en massproducerad Honda Civic också...

Vargön
Här sen Feb 2003

och en Saab 9-3 ss Aero....(iofs på R-däck)
Citera
Henri
Stockholm
Här sen Maj 2006

Ford Focus RS -03 *såld*
Renault Clio Sport -01 *såld*
Citera
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005

Vet att Vick Butler Henderson provkörde den i något av dem senaste Fifth Gear avsnitten. Hon gillade den skarpt om jag mins rätt. Har själv åkt med Richard Göransson i en BMW 330i med M-paket runt Gelleråsen några varv och jag vart mycket förvånad över hur snabbt det gick. Beror väl mycket på förare också antar jag . (Bilen hade originaldäck).

/MVH Martin

Allmänt banåkaforum
2952 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande