Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ford Mustang SVT Cobra - 99
<<   1, 2
11912 besök totalt
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005
Inlägg: 343


Trådstartare
oscar o skrev:

Ska du till Gelleråsen något nästa år?
Lycka till på ringen i maj , du har väll med dig tidtagarur hoppas jag


Vet inte, beror väl på om det är nåt evenemang som man får komma på! Har aldrig kört på Gelleråsen så det vore kul som fan att köra där.

oh ja, tidtagarur är med...

_________________
Erik Cederberg
TORQ (www.gettorq.com)
Miami, FL, 33361
E-mail: erik@gettorq.com
Citera
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005
Inlägg: 343


Trådstartare
Umberto skrev:
Är faktiskt säker på att det är stålblock i kompressormotorn.


du har så rätt så! Det är en moddad version av 4.6 stålblocket i som finns i GT:n.

Alu motorn finns bara i 99:a cobran och 01:an, man lär sig något nytt varje dag

_________________
Erik Cederberg
TORQ (www.gettorq.com)
Miami, FL, 33361
E-mail: erik@gettorq.com
Citera
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005
Inlägg: 343


Trådstartare
Ja, då har man kommit igång med beställningar!

Detta är beställt i dagsläget!

Bromsar med nya brembo ok och stålomspunna slangar runt om


Custom Bromskylningsrör


Alu bussningar


Fälgar 9x17 fram, 10.5x17 bak


Yokohama Advan 032R


Båge


Maximum Motorsports Bilstein Coil over kit


4 punkts fjäderbenstag


Caster/Camber plåtar



Längtar till våren!! Utöver detta så ska det beställas stolar, bälten och lite annat smått och gott, uppdateringar kommer när grejorna är monterade!

_________________
Erik Cederberg
TORQ (www.gettorq.com)
Miami, FL, 33361
E-mail: erik@gettorq.com
Citera
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005
Inlägg: 343


Trådstartare
Lite uppdatering, kom hem från USA nyss där jag har varit och handlat, samt hämtat upp alla mina delar, packat dom i en container och skickat iväg allt! Man känner sig som ett barn innan julafton nu

R-däck, fälgar, bromsar, coilovers + en massa andra chassi delar




Fick med mig en annan leksak i containern också...




Så har man hunnit få hem dom nya stolarna också! Heeelt underbara!


_________________
Erik Cederberg
TORQ (www.gettorq.com)
Miami, FL, 33361
E-mail: erik@gettorq.com
Citera
Pederb
Norrköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 212



Jag hoppas att du har ett sätt av "Subframe Connectors" vridstyvheten i SN95 model av Mustang är inget vidare och ett måste om du ska ut på bana. Jag kan också starkt rekomendera Maximums Framvagngs balk, de är helt om arbetad med massor av korrektioner av framvagns geometri.

_________________
-Peder Bäckman-

Fiat 500 Abarth 2013 US
Citera
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005
Inlägg: 343


Trådstartare
Pederb skrev:
Jag hoppas att du har ett sätt av "Subframe Connectors" vridstyvheten i SN95 model av Mustang är inget vidare och ett måste om du ska ut på bana. Jag kan också starkt rekomendera Maximums Framvagngs balk, de är helt om arbetad med massor av korrektioner av framvagns geometri.


oh ja, det var bland det första jag köpte, dom ligger i det där smala, långa paketet vid sidan!
Tittade på deras K-member men det var lite mycket pengar just nu, jag har gjort vad jag kan med orginalet, bussningar, 4 point k-member brace och lite annat.

Men tack för tipset!

_________________
Erik Cederberg
TORQ (www.gettorq.com)
Miami, FL, 33361
E-mail: erik@gettorq.com
Citera
Pederb
Norrköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 212



Låt mej veta om jag kan vara till någon assistans. Jag byggt och inspekterat massor av race mustanger och nu i helgen så har vi vårat första race för säsongen.

_________________
-Peder Bäckman-

Fiat 500 Abarth 2013 US
Citera
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005
Inlägg: 343


Trådstartare
Pederb skrev:
Låt mej veta om jag kan vara till någon assistans. Jag byggt och inspekterat massor av race mustanger och nu i helgen så har vi vårat första race för säsongen.


Underbart! Tack så mycket, det kommer säkert frågor sen när delarna börjat komma och allt ska monteras!

Har du koll på hjulinställningar? Är det möjligt att ställa in street och race setting när man är på plats på banan? Vilket mätinstrument krävs? Det är väl mest cambervinkeln jag tänkte på, skulle helst vilja köra ganska aggresiv inställning på bana för att sedan ställa tillbaks till neutral sen.

_________________
Erik Cederberg
TORQ (www.gettorq.com)
Miami, FL, 33361
E-mail: erik@gettorq.com
Citera
Pederb
Norrköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 212



Finnes mycket bra beskriving i camber caster sättet du köpte fran MM.

Jag hade race inställning även när jag körde på gatan vilket var väldigt lite.

_________________
-Peder Bäckman-

Fiat 500 Abarth 2013 US
Citera
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005
Inlägg: 343


Trådstartare
Pederb skrev:
Finnes mycket bra beskriving i camber caster sättet du köpte fran MM.

Jag hade race inställning även när jag körde på gatan vilket var väldigt lite.


ok, tack! Har ju inte öppnat paketen än så det visste inte jag!

Har du kört i american iron själv eller arbetar du endast med det? Har sån lust att flytta tillbaks till USA och börja köra där!

_________________
Erik Cederberg
TORQ (www.gettorq.com)
Miami, FL, 33361
E-mail: erik@gettorq.com
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13222



oj, det kommer lite prylar ser jag... Se bara till att hinna träna köttklumpen bakom ratten i sommar så du är laddad inför hösten
Citera
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005
Inlägg: 343


Trådstartare
Anders Jeppsson skrev:
oj, det kommer lite prylar ser jag... Se bara till att hinna träna köttklumpen bakom ratten i sommar så du är laddad inför hösten


haha.. ska försöka tänka på det

Ska bli kul att kicka lite f-body ass på bana

_________________
Erik Cederberg
TORQ (www.gettorq.com)
Miami, FL, 33361
E-mail: erik@gettorq.com
Citera
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005
Inlägg: 343


Trådstartare
Lite bilder då!

Mäter ut för alla hål till fjäderbensstaget, det är en 4-punkts så den sitter i brandväggen på två ställen också!





Borrning! Det tog sin lilla tid att borra dom 14 hålen, det var inte så lätt att komma åt för att borra i brandväggen, motorn satt liksom i vägen





Stefan hade visst lite bekymmer med att byta minuspol på batteri kabeln så HampusD fick ingripa med vinkelslipen...





Mina nya lättviktsfälgar med dom nya R-däcken, det blev Yokohama Advan 032R 255/40-17 runt om





Lite smågrejor, nya skivorna, Hawk performance belägg, Dot-4 bromsvätska, Stålomspunna bromsslangar, Xcal2, Caster/camber plåtar för att ställa in hjulvinklar, bussningar...





skivorna, mumma!!





Nya Cobra R splittern, ska lackas och monteras med DZUS fästen





Bilen som den ser ut idag! och nej, det är inget fel på min antenn, det är något annat bakom





Utöver detta så är det ju dom nya stolarna, coil-over kittet, K-member brace, subframe connectors och lmycket annat som ska på. Bilder kommer när dom plockas fram! Vill också tacka HampusD och Stefan för hjälpen i helgen!

_________________
Erik Cederberg
TORQ (www.gettorq.com)
Miami, FL, 33361
E-mail: erik@gettorq.com
Citera
Pederb
Norrköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 212



Ser fram i mot mera bilder

_________________
-Peder Bäckman-

Fiat 500 Abarth 2013 US
Citera
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005
Inlägg: 343


Trådstartare
Var och körde Bilsport Tuner Test och Tuner Day på Mantorp och i Emmaboda.

Gullabo körde in i sista partiet på SS banan i Emmaboda med brinnande bromsar och satte en klockren tid på 1.28:32, detta med orginal 2kolvs oken, full inredning (har inte monterat kolfiber stolarna än) och omappad motor på ca 350hkr!

Gullabo sa at bilen var oehört lättkörd, gick fint och städat hela banan, styrde in direkt i kurvorna och krängde mycket lite. Det han påpekade var sidostödet i dom amerikanska skinn stolarna samt att lite bättre belägg hade gjort susen. Det var ju lagom kul att köra hem till stockholm från emmaboda med spruckna skivor och inga belägg alls! Fick använda motorbromsen loch handbroms lite mer än vanligt!

Känns hur bra som helst måste jag erkänna, fler bilder och film från banan (fick på film när bromsarna blev en anigen överhettade ) så fort jag lagt in dom på datorn!

Gullabo på väg in i bilen

_________________
Erik Cederberg
TORQ (www.gettorq.com)
Miami, FL, 33361
E-mail: erik@gettorq.com
Citera
Zolektric

Här sen Maj 2004
Inlägg: 973



asgrym bil lycka till med bygget fortsättningvis thumbs up

_________________
Björn Hansson
Citera
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005
Inlägg: 343


Trådstartare
Zolektric skrev:
asgrym bil lycka till med bygget fortsättningvis thumbs up


Tackar tackar! Jag är rätt så nöjd själv faktiskt Nu ska bara nya bromsar på, sen buren och stolarna i så ska det köras vidare!!

_________________
Erik Cederberg
TORQ (www.gettorq.com)
Miami, FL, 33361
E-mail: erik@gettorq.com
Citera
MrTurbo
Göta
Här sen Jul 2003
Inlägg: 140



och vad hände sedan?

Vi är ju tydligen bara två här som skruvar Mustang?

_________________
Pelle Ahlqvist
"If you're in control, you're not going fast enough."
// Rufus "Parnelli" Jones
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Ja, vad hände sen egentligen?

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
ESCoRTMK2MANNEN
Bromma
Här sen Apr 2007
Inlägg: 944



Re:

Roger Gustafsson skrev:
Ja, vad hände sen egentligen?


Den är såld sen lång tillbaka

_________________
BJÖRN PALMQVIST

Tack till:SDV,NIKABmotor,
RAIDOPOWER.COM,Do88.se
Kudoz.se,Mocomp.se m.m.
Jag kommer blåsa i från er alla!!
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ford Mustang SVT Cobra - 99
<<   1, 2
11912 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande