Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 11912 besök totalt |
Vet inte, beror väl på om det är nåt evenemang som man får komma på! Har aldrig kört på Gelleråsen så det vore kul som fan att köra där. oh ja, tidtagarur är med... ![]() |
||
du har så rätt så! Det är en moddad version av 4.6 stålblocket i som finns i GT:n. Alu motorn finns bara i 99:a cobran och 01:an, man lär sig något nytt varje dag ![]() |
||
Ja, då har man kommit igång med beställningar!
Detta är beställt i dagsläget! Bromsar med nya brembo ok och stålomspunna slangar runt om ![]() Custom Bromskylningsrör ![]() Alu bussningar ![]() Fälgar 9x17 fram, 10.5x17 bak ![]() Yokohama Advan 032R ![]() Båge ![]() Maximum Motorsports Bilstein Coil over kit ![]() 4 punkts fjäderbenstag ![]() Caster/Camber plåtar ![]() Längtar till våren!! Utöver detta så ska det beställas stolar, bälten och lite annat smått och gott, uppdateringar kommer när grejorna är monterade! |
||
Lite uppdatering, kom hem från USA nyss där jag har varit och handlat, samt hämtat upp alla mina delar, packat dom i en container och skickat iväg allt! Man känner sig som ett barn innan julafton nu
![]() R-däck, fälgar, bromsar, coilovers + en massa andra chassi delar ![]() Fick med mig en annan leksak i containern också... ![]() Så har man hunnit få hem dom nya stolarna också! Heeelt underbara! ![]() |
||
Jag hoppas att du har ett sätt av "Subframe Connectors" vridstyvheten i SN95 model av Mustang är inget vidare och ett måste om du ska ut på bana. Jag kan också starkt rekomendera Maximums Framvagngs balk, de är helt om arbetad med massor av korrektioner av framvagns geometri.
_________________ -Peder Bäckman- Fiat 500 Abarth 2013 US |
||
oh ja, det var bland det första jag köpte, dom ligger i det där smala, långa paketet vid sidan! Tittade på deras K-member men det var lite mycket pengar just nu, jag har gjort vad jag kan med orginalet, bussningar, 4 point k-member brace och lite annat. Men tack för tipset! |
||
Underbart! Tack så mycket, det kommer säkert frågor sen när delarna börjat komma och allt ska monteras! Har du koll på hjulinställningar? Är det möjligt att ställa in street och race setting när man är på plats på banan? Vilket mätinstrument krävs? Det är väl mest cambervinkeln jag tänkte på, skulle helst vilja köra ganska aggresiv inställning på bana för att sedan ställa tillbaks till neutral sen. |
||
ok, tack! Har ju inte öppnat paketen än så det visste inte jag! Har du kört i american iron själv eller arbetar du endast med det? Har sån lust att flytta tillbaks till USA och börja köra där! |
||
oj, det kommer lite prylar ser jag... Se bara till att hinna träna köttklumpen bakom ratten i sommar så du är laddad inför hösten
![]() ![]() |
||
haha.. ska försöka tänka på det ![]() Ska bli kul att kicka lite f-body ass på bana ![]() |
||
Lite bilder då!
Mäter ut för alla hål till fjäderbensstaget, det är en 4-punkts så den sitter i brandväggen på två ställen också! ![]() Borrning! Det tog sin lilla tid att borra dom 14 hålen, det var inte så lätt att komma åt för att borra i brandväggen, motorn satt liksom i vägen ![]() ![]() Stefan hade visst lite bekymmer med att byta minuspol på batteri kabeln så HampusD fick ingripa med vinkelslipen... ![]() Mina nya lättviktsfälgar med dom nya R-däcken, det blev Yokohama Advan 032R 255/40-17 runt om ![]() Lite smågrejor, nya skivorna, Hawk performance belägg, Dot-4 bromsvätska, Stålomspunna bromsslangar, Xcal2, Caster/camber plåtar för att ställa in hjulvinklar, bussningar... ![]() skivorna, mumma!! ![]() Nya Cobra R splittern, ska lackas och monteras med DZUS fästen ![]() Bilen som den ser ut idag! och nej, det är inget fel på min antenn, det är något annat bakom ![]() Utöver detta så är det ju dom nya stolarna, coil-over kittet, K-member brace, subframe connectors och lmycket annat som ska på. Bilder kommer när dom plockas fram! Vill också tacka HampusD och Stefan för hjälpen i helgen! |
||
Var och körde Bilsport Tuner Test och Tuner Day på Mantorp och i Emmaboda.
Gullabo körde in i sista partiet på SS banan i Emmaboda med brinnande bromsar och satte en klockren tid på 1.28:32, detta med orginal 2kolvs oken, full inredning (har inte monterat kolfiber stolarna än) och omappad motor på ca 350hkr! Gullabo sa at bilen var oehört lättkörd, gick fint och städat hela banan, styrde in direkt i kurvorna och krängde mycket lite. Det han påpekade var sidostödet i dom amerikanska skinn stolarna samt att lite bättre belägg hade gjort susen. Det var ju lagom kul att köra hem till stockholm från emmaboda med spruckna skivor och inga belägg alls! Fick använda motorbromsen loch handbroms lite mer än vanligt! Känns hur bra som helst måste jag erkänna, fler bilder och film från banan (fick på film när bromsarna blev en anigen överhettade ![]() Gullabo på väg in i bilen ![]() ![]() |
||
Tackar tackar! Jag är rätt så nöjd själv faktiskt ![]() |
||
|
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 11912 besök totalt |