Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
580 besök totalt |
Mina intryck av Maranello!
Nu har jag kommit hem från min Italien resa, med ett besök i Maranello som en av höjdpunkterna. Att ha varit i Maranello innebär att man har förverkligat en av sina drömmar, men var det värt en så lång resa, NEJ, inte om Maranello skulle ha varit resans mål, nu var det en dagstur från Gardasjön och då var det värt resan dit. För jag vart faktiskt besviken över att det var så några Ferrari i stan, jag hade trott att det skulle stå en i varje gathörn, nu såg vi 5 st varav 4 var från fabriken, 1 var en Schweizare i en 360 Spider. Fast det är inte varje dag man blir omkörd av en Enzo Ferrari, det var faktiskt en häftig upplevelse, ![]() Ferrari museet var också en besvikelse, visst var det många motorer att titta på, men om en betänker hur många modeller dom har tillverkar så var utbudet av bilar i museet verkligen dåligt, speciellt när dom tog 10 euro i inträde, och sedan hade dom lånat ut bl.a. 312 P från 1969 till att närvara vid något 1000 km race någonstans, och det gjorde inte besvikelsen mindre. ![]() Bilder kommer senare. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
Jag tycker Ferraris tillställning i staden var alldeles för kommersiell.
Ferrarimuséet ändrar dock sin utställning då och då. Lamborghinimuséet som för övrigt var gratis tyckte jag var mycket bättre. Senaste EVo hade en bra guide till Modena om jag minns rätt. Det finns en massa "hemliga" muséer. Varning bara för Italienarnas Siesta och att öppettider inte skrivs ut... och hittar ni till Maserati-muséet så Grattis, det var mer än vi gjorde trots navigator och karta från Maserati... _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
580 besök totalt |