| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Snap off och bultcirklar på rattar
|
1644 besök totalt |
|
Hej När jag köpte min Miata, som jag använder i MGCC:s KM, så följde det med ett Snap off rattnav. Rattnavet är förborrat med tvåbultcirklar, en på 2 3/4 tum som passar till OMP, Sparco m.fl. Den andra bultcirkeln är på cirka 74 mm, vet någon vilka tillverkare som har rattar som passar det måttet? Det satt nämligen en avbruten M6 med ett avbrutet borr i ett av hålen på 2 3/4 tums cirkeln... Tack, P-o _________________ P-O Håkansson Elan +2 S130/5 - MX-5 RF - BMW i4 M50 |
||
|
Gah, detta borde jag kunna. Kan vara så att Sabelt + Luisi har en cirkel och OMP + Sparco + Momo har en annan? Iaf enligt vad www.rallyimport.se tyckte på sina ratt-sidor?
Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
|
Tack för länktipset Magnus. Jag har sökt runt på hela internet efter någon sida med mått på cirklar på rattar men inte hittat något, jag får nog ringa lite butiker och be dem att mäta åt mig.
Mvh, P-o _________________ P-O Håkansson Elan +2 S130/5 - MX-5 RF - BMW i4 M50 |
||
|
det är mycket riktigt att bla luisi har den andra bultcirkeln.
mvh C ps: vid fler frågor kan du kontakta min vän micke eller hans far johan som jobbar på produktjohan som har snapoff patentet. ring gärna kontorstid. 08-51177661 _________________ Christian Lange 458 |
||
|
Tack för alla svaren. Vid fortsatt Googling igår kväll kom jag fram till att Raid har 74 mm "pitch circle diameter", PCD var de förlösande orden på Google. Men jag tycker att Luisi verkar ha samma PCD som MOMo, Sparco och OMP. Det är kanske italiensk standard?
Nu skall jag bara bestämma om jag skall välja 320 eller 340 mm rattdiameter. Jag har 330 mm idag och svårt att se övre delen av instrumenttavlorna. Så antingen mer gokartkänsla och mindre koll på mätarna eller mer busskänsla i Miatan
Mvh, P-o _________________ P-O Håkansson Elan +2 S130/5 - MX-5 RF - BMW i4 M50 |
||
|
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1644 besök totalt |