Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Snap off och bultcirklar på rattar
1644 besök totalt
Plus2
Malmö
Här sen Jan 2004

Trådstartare

Hej

När jag köpte min Miata, som jag använder i MGCC:s KM, så följde det med ett Snap off rattnav. Rattnavet är förborrat med tvåbultcirklar, en på 2 3/4 tum som passar till OMP, Sparco m.fl. Den andra bultcirkeln är på cirka 74 mm, vet någon vilka tillverkare som har rattar som passar det måttet? Det satt nämligen en avbruten M6 med ett avbrutet borr i ett av hålen på 2 3/4 tums cirkeln...

Tack,
P-o

Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003

Gah, detta borde jag kunna. Kan vara så att Sabelt + Luisi har en cirkel och OMP + Sparco + Momo har en annan? Iaf enligt vad www.rallyimport.se tyckte på sina ratt-sidor?

Mvh
Mangan

Plus2
Malmö
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Tack för länktipset Magnus. Jag har sökt runt på hela internet efter någon sida med mått på cirklar på rattar men inte hittat något, jag får nog ringa lite butiker och be dem att mäta åt mig.

Mvh,
P-o

Bo Artved
Hässleholm
Här sen Jan 2004

original ratten i en Miata är en standard Momo grej.

(om du nu fick med en sån)

C

Här sen Feb 2003

det är mycket riktigt att bla luisi har den andra bultcirkeln.

mvh C

ps: vid fler frågor kan du kontakta min vän micke eller hans far johan som jobbar på produktjohan som har snapoff patentet. ring gärna kontorstid. 08-51177661

Plus2
Malmö
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Tack för alla svaren. Vid fortsatt Googling igår kväll kom jag fram till att Raid har 74 mm "pitch circle diameter", PCD var de förlösande orden på Google. Men jag tycker att Luisi verkar ha samma PCD som MOMo, Sparco och OMP. Det är kanske italiensk standard?

Nu skall jag bara bestämma om jag skall välja 320 eller 340 mm rattdiameter. Jag har 330 mm idag och svårt att se övre delen av instrumenttavlorna. Så antingen mer gokartkänsla och mindre koll på mätarna eller mer busskänsla i Miatan

Mvh,
P-o

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Plus2 skrev:
Nu skall jag bara bestämma om jag skall välja 320 eller 340 mm rattdiameter. Jag har 330 mm idag och svårt att se övre delen av instrumenttavlorna. Så antingen mer gokartkänsla och mindre koll på mätarna eller mer busskänsla i Miatan
Med en 300 ratt så ser du iaf en del av instrumenten över ratten

ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

MOMo:s hålbild: 6x6 mm, c-c 70 mm.

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Skruva banåkabil
1644 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande