Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2006-06-18 Lazzat RS Challenge på Lunda | 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (16168 totalt) |
Kort sammanfattning över min dag: Fint väder, kul bana, mindre kul bil...
Längre sammanfattning: Det var välbesökt på Lunda flygfält idag med stor variation på bilar. Banan hade lagts bra, men min bil tyckte inte om att svänga vänster så jag la ner verksamheten ganska tidigt. Nånting skramlar i drivlina eller hjulupphängning. Trodde först på diffdrev, men inte längre. Kul att se många Rejsa-ansikten, både nya (för mig) och gamla! Hånglian gjorde succé bland folket. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Trots allt panikmeckande i veckan så gick allt åt skogen i går kväll när dom sista justeringarna skulle till. Så otroligt psykiskt nedbrytande att mecka å fixa hela vintern/våren för att sen få sitta hemma.
Ska bli kul att se lite bilder från evenemanget. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Tack för ett fint och väl genomfört arrangemang!
Hånglian inledde med att läcka lite bensin, men ett lånat verktyg (Tack Sandra) och en minuts fix så var hon torr igen. Ser fram emot bilder. Jag hade kamera men den blev kvar i väskan. _________________ Jörgen Eriksson |
||||
Kul med Lazzat-RS igen. Sandra hade som utlovat bra tumme med vädergudarna. Jag representerade för dagen den eminenta tidskriften Automobil och provade därför att köra slalom med projekt-968'an "Smurfen" i stället för ShoppingClion. Lite annorlunda kan man konstatera. Det gick riktigt hyfsat trots att Smurfen hade lite ont i ena frambenet. Han med en provrepa med Hånglian oxå. |
||||
Tack för en härlig dag på Lunda, med bra organisation och idel glada miner bland funktionärer och deltagare!!!
Även körningen stämde hyffsat idag! Utom när jag la i fyran istället för tvåan strax efter start på Lådbilen och förstod inte för en bråkdels sekund varför bilen helt plötsligt kändes så slö... BMW:n plockar fortfarnde koner, men det börjar kännas lite mer hemtamt än det gjorde första omgången. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||||
Hittade lite siffror på Lazzats Forum.
|
||||
Vill tacka arrangörerna för en mycket lyckad tillställning
Synd bara att min skrotbmw inte ville hålla bensinen på plats.. Första gången jag tankade över halv tank.. Fel tilfälle att göra det på märkte jag Fick istället prova på brorsans 328, men vågade inte direkt satsa fullt som en del av er andra gjorde! Mycket kul att köra, och att titta på alla andra! _________________ Peter Zetterberg. Sandviken. |
||||
Trevligt arr. Kul o träffa Jet o Peeter Tror inte jag träffat dem tidigare.
Kul o träffa alla andra oxå som man har bubblat med tidigare. Som vanligt stog ju ådin o skämdes lite längre bort pga lite skador men nästa RS ska jag köra om jag så ska putta bilen runt banan. Aja trevligt var det iaf _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
Härligt väder. Bra flyt. Snabbare än Särås. Snabbare än alla faktiskt -utom lådbilen...
En riktigt kul dag. Tack Lazzat! |
||||
så kommer det en jädrans boxter å förstör min framfart!
jag som hoppades på en stabil andraplats.. inte blev det bättre av att man körde 33.8 efter själva tävlingen var avgjord. Men sen fick jag reda på att Erik hade kört 33.08 så då va jag inte så kaxig längre Bra kört! _________________ Mathias Lövdblad |
||||
Kanonbilder som vanligt av dig, Niklas! Den bilen är helt i min smak!!! Visst är den väl uppe på två hjul på den här bilden! _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||||
Kan bara hålla med! Härlig dag!
Kul att se en Porsche på topp strax efter lådbilen! Bra kört Erik! Förresten... du glömde inte de urplockade grejerna i gräset hoppas jag? Såg att de låg kvar när jag åkte och såg inte till din Guling... Själv är jag väl inte så jättenöjd med tiden, tyckte banan var knepig och jag hittade inte riktig greppet om asfalten... Osså min krånglande 2:a som alltid skrapas i... tappade nog 1/10 bara på de försiktiga uppväxlingen i starten... men bilen är hel och jag hade kul! 18 varma mils hemfärd gjorde mig dock ganska seg... sovdags strax tror jag. Hoppas vi träffas igen alla jag snackade med och alla jag inte hann snacka med! |
||||
Ja verkligen! Attans... skulle ju frågat Niklas vad han kör med för inställningar på kameran... ska försöka komma ihåg det nästa gång, så kanske man själv kan lyckas bättre med bilderna... |
||||
Det var riktigt kul att köra idag Jag tycker det blir roligare för varje gång och körningen gick helt ok. Trevligt sällskap var det också. Behöver jag säga att jag körde på gatdäck i r-däckklassen
Tack till Lazzat och funktionärerna, idag flöt allt väldigt bra _________________ /Lars Aldebo Subaru BRZ |
||||
Tror det var jag som körde 33,08 efteråt och sedan 32,80(tyvärr med kontouch)! _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||||
Tack för att ni kom allihopa
Som tävlingsledare blir det ju inget åka, men jag har lika kul än då Kul med lite udda inslag, en livs levande "osthyvel" ser man ju inte varje dag. Vi syns väl på Barkarby i slutet av Juli _________________ Rikard Gjersvold 070 511 30 73 Styrelseladamot Lazzat MK BMW 325i -92 |
||||
Stämmer. _________________ Rikard Gjersvold 070 511 30 73 Styrelseladamot Lazzat MK BMW 325i -92 |
||||
Du är grym Niklas!
Råkade du få en bild på min nyputsade silverfärgade skapelse? Hade varit kul att se... |
||||
ojojoj... Jag är helt död! Röd som en nykokt kräfta. Att jag inte kan följa mina egna råd när det gäller sololja...
Jag tycker att det var en mycket lyckad tävling. De flesta verkade vara nöjda. Jag har gjort iordning poängen lite grann. Fattar inte hur man laddar upp något här så jag klistrar in länken till Lazzat istället. http://forum.lazzat.se/showthread.ph Kan även passa på att påminna om den tredje deltävlingen som äger rum 30:e juli på Barkarby Flygfält i samarbete med SCF. Ni kan anmäla er redan nu om ni vill det. Som vanligt på sandra@lazzat.se _________________ Sandra Hall Mitsubishi Lancer EVOlution I GSR BMW 525 TIC |
||||
Eftersnack 2006-06-18 Lazzat RS Challenge på Lunda | 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (16168 totalt) |