| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Kuhmo V710
|
995 besök totalt |
|
Kuhmo V710
Hej! Är det någon som provat Kuhmo V710? Beställde en uppsättning 215/40*16" då det var de enda däcken med liten omkrets som fanns i 16". Bra eller a**s? http://www.kumhotire.com/int/Tires/C _________________ Andreas |
||
|
Re: Kuhmo V710
Nope, men väl V70A som är ett superduper-däck! V710 ser ut att vara snubblande nära slicks? Förutom att du säkert kommer få grymma sidokrafter (akta för oil-starvation och mycket lutning för hämmare som inte klara av det) så kan du få svårt att köra gatbilskörning, om det nu är det du skall göra? På en BMWSC-träff skulle de inte godkännas. _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||
Gör en sökning i forumet på e-märkning. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
Njä, DOT har inget med svenska regler att göra, det gör däcket lagligt i USA iaf. Är det E-märkt så är det däremot fritt fram. Men så länge det inte står typ "for racing purpose only" eller "not for highway use" så brukar det vara lugnt. Jag har kört in på SBP med mina RE540 utan E-märkning utan anmärkning, och då var det ändå på en ombesiktning p.ga. mina gamla däck så nog tittade dom noga alltid. Edit såg däcket.. kan nog inte rekomendera det som gatdäck, skulle det börja regna på vägen dit/hem så har du nog ute på hal is såas.. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
|
ok, spelar inte så stor roll om dom är godkända eller inte. Blir nog inga långturer på gatan ändå. Var mest intresserad av om någon har erfarenhet av hur däcket fungerar på bana. Jag får väl vara försökskanin annars.
_________________ Andreas |
||
På bana funkar dom nog utmärkt när det är torrt. Frågan är vad besiktningen (på banan) säger? De flesta klubbar tillåter ju inte heller "slicks" nu för tiden, vad ska man dra gränsen? _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
![]() |
Däck för banåka
Kuhmo V710
|
995 besök totalt |