Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Ny Opel GT?
921 besök totalt
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Ny Opel GT?

Såg ngt reklamblad häromdagen från Opel. Vill minnas det stod om att en ny GT var på gång, dock ingen mer handfast info direkt.

Minns jag galet? Ngn mer info ngnstans?

Ronneby
Här sen Sep 2003

Det är mer eller mindre en Saturn Sky med Opel-emblen. Jag vet dock inte om det blir några speciella ändringar på Opel-modellen men det mesta lär nog vara likt.
Pontiac Solstice är också byggd på samma plattform men den ser inte ritkigt likadan ut.

Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Pontiacen

Opeln

Saturn
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Vad är det karaktär på bilarna? Glassätarbilar eller körglada? Maskin, drivlina, viktfördelning, hjulupphängningar och allt sånt?

Fixhult
Här sen Apr 2004

Pär Hylander skrev:
Vad är det karaktär på bilarna? Glassätarbilar eller körglada? Maskin, drivlina, viktfördelning, hjulupphängningar och allt sånt?
Solstice går tydligen rätt bra som AutOX-bil i USA, så det skall väl gå bra att kränga den runt koner. De är väl lite tunga för att vara riktigt lättfotade men det verkar de bota genom att köra med rejäla sulor (245 och ännu bredare).

Det är ljusår från en Speedster, närmare en "babycorvette" enligt de beskrivngar jag läst. Miatorna har lite problem att hänga med dem just nu.
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=183921

Allmänt banåkaforum
Ny Opel GT?
921 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande