| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Topplagringarna sviktar. E30
|
1112 besök totalt |
|
Har nyligen fått igång bilen, och börjat provköra. Upptäckte att den slog igenom på vänster fram, ialla fall vad jag trodde. Har nu upptäckt att när jag gungar på bilen utan huven på. Så rör sej stötdämparen upp och tillsammans med topplagringen. Hela lagringen rör sej alltså. Det är ju i gummi, men det ska inte röra sej upp och ner enl. vad jag tycker. Har jag gjort nåt fel, eller är dom bara helt enkelt slut, eller för dåliga original för ställbara gula Koni? Bilen är en 325i E30 -90 _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
|
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
|
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Nja så enkelt är det väl inte. Stenhårt tillsammans med hårda fjädrar på e30 brukar kunna resultera i att det blir sprickbildning i fjäderbenstornen. Så man bör förstärka upp fjäderbenstornet, spec om man inte har en fullbur i kärran Sen, vad kör ni för ledlager så det klarar upp dom här lasterna? På en ren tävlingsbil är det inte så stora problem men på en gatgående som rullar rätt många mil om året så blir det ett rätt saftigt konto om man ska byta ledlager med jämna mellanrum _________________ Pelle Persson |
||
|
Det är fullbur, men jag kör inte med ledlager just nu. Klassiska bussningar i stötdämparna. Jag har inga problem bak, men fram slår den duktigt. Får väl bygga en egen platta som är stum. Verkar ju funka. Kommer byta inom kort till E36 ben fram med coilover, så köpa nya frästa lagringar till E30 verkar onödigt dyrt.
Sen har jag det "obligatoriska" fjäderbensstaget. Hjälper det till att hålla ihop tornen något? Newbee ---> Jag... _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1112 besök totalt |