Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (5636 totalt) |
Re: Hjulinställningar på en A4?
Tack!, Jo den verkar lite för komplicerad för mig. |
||||||||
Misstolkade det där om att du parkerat M3:an vid ringen, tänkte att du parkerat den i perferin om man säger så ![]() |
||||||||
OK. Men känns det inte trist att ha den roliga bilen så långt bort? Du nämnde nåt om att lära dig köra awd och turbolag, då har du väl valt fel bil? ![]() Audin är väl känd för sin power-understeer a'la fwd och nån turbolag kan man väl inte tala om med den lilla turbon? _________________ Anders Berglund |
||||||||
om jag tyckte det var ett sämre alternativ med bilen vid Ringen, skulle jag ställa dit den då? ![]() Cambern var meningen att den skulle få bort understyrningen (som även Evon har) och den har definitivt turbolag, känner man inte det skall man nog ägna sig åt ngn annan hobby än bilkörning, men visst finns det bilar med betydligt mer lag. |
||||||||
Nä det trodde jag aldrig, det var inte heller min fråga... ![]()
Min EVo är inte understyrd, den har dock lite justerade vinklar, iofs är den inte särskilt understyrd med standardvinklar heller... Visst, lite fördröjning har den säkert, men du kan iaf inte klaga på att den måste varvas för att börja ladda ![]() _________________ Anders Berglund |
||||||||
Nog fasen understyr en Evo med standardvinklar rätt rejält till och med det måste ju till och med den mest inbitna Evo-fantast kunna erkänna? ![]() Näe den behöver inte varv för att ladda men å andra sidan är den så slö så man måste köra den på låga växlar för att det skall hända ngt. Kanske kan jag lära mig att vårda farten lite bättre. ![]() |
||||||||
Vad jämför du med? Har du kört EVo?
Jag vet inte, du får nog ta och fråga nån sån ![]()
![]() _________________ Anders Berglund |
||||||||
Jo jag har kört Evo och jämfört med t ex de flesta Alfa, BMW och Porsche som jag kört samt RS6, C32, E55, Civic Type R, Cooper S, flertalet GTi-bilar så understyr den klart mer. |
||||||||
Att jämföra med RWD bilar är kanske inte helt relevant? Men du menar alltså att RS6 är mer överstyrd än EVon?! _________________ Anders Berglund |
||||||||
Varför inte? ![]()
"Mindre Understyrd" är nog ordet du letar efter ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||||||
Jag pratar inte power overasteer eller power understeer utan om hur bilen beter sig i kurvor då man inte trycker gasen i botten. Då är RS6 snarare betdyligt mindre understyrd än Evo som Johan påpekar ovan. ![]() |
||||||||
ang hjulinställning på a4 så minns jag att när jag lämnade in min bil på hjulinställning så berättade han att a4 var ett ritkigt mörker att justera...
vet inte om det var utrymmet eller möjligheten för justering han menade! dock så sa han att skruvarna satt högt upp i hjulhuset där allt saltstänk for så en bil som var 1år gammal kunde skruvarna sitta riktigt fastrostade! ![]() _________________ Tim Kjellsson Uppsala |
||||||||
Har Du erfarenhet av EVos också? ![]() Jag kan bara säga att min aldrig varit särskilt understyrd, och nu är den nästan för överstyrd faktiskt. Jämfört med Imprezan jag hade så är det en jätteskillnad. _________________ Anders Berglund |
||||||||
Nä, har jag sagt det? Dock kan man tycka att det är en fördel om man har provat bilarna man uttalar sig om ![]()
Jag har provkört en sådan. _________________ Anders Berglund |
||||||||
Nej, har inte provat en evo, har dock sett flera understyra sig runt våra banor ![]() Jag menade inte att evon är understyrd, men "mer överstyrd" för mig innebär att den har passerat neutral och går på sladd hela tiden (utan gaspådrag) och det tror jag inte att den gör. Därav ändringen till "mindre understyrd". Har inte kört en omoddad gatbil ännu som är överstyrd, tvivlar på att den hade gått att sälja. Tänk dig en bil som bryter ut i sladd när du går in i kurvan, lite jobbigt i längden... ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||||||
Bara för att krångla till dethela än mer... Man kan ju faktiskt ha en bil som understyr in men överstyr ut. Egentligen ska man bryta ner kurvan i MINST 3 delar innan man kan säga vad som händer i varje del... Fast då kommer vi ju in på dethär med hur bilen reagerar på gaspådrag osv, vilket inte var relevant just i detta fallet. omoddad gatbil som är överstyrd... Hmmmm... Tänker... Nope! Inte om man inte kör den lite abrupt och tvingar den lite. Fast bilar med fin ballans finns det ju. Klar favorit är Mini Cooper S. Sa han, bakhjulsdriftsförespråkarn. ![]() ![]() ![]() Fast den skulle oxå må bra av lite mods...och lite "provocerad körning" ibland. |
||||||||
Hur vore det om VISSA läste HELA inläggen ÄVEN om de innehåller kanske max 0,0000000000001% teknisk utläggning eller liknande... ![]() För just nu ekar det här på rejsa. ![]() |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (5636 totalt) |