| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
044:a pumpen
|
5885 besök totalt |
|
044:a pumpen
Nån som vet vart man kan få tag på en anslutning som passar på backventilen som sitter på utgången av pumpen? Vill ju gärna köra med backventilen. Ska ju vara som en kupål ansluting? Dom på hyrdo verka ju inte kunan fixa det.. Tänkte köra med 8mm leding. Kanske nån vet vilken bil den sitter orginal på? Sen så undra jag om det är nån skilnad att montera denna tryckpump i samma nivå lr 5 cm under som utgående från catchtanken lr om jag monterar den 30cm under tanken?
_________________ MVH Roger Brorsson |
||||||||||
|
Re: 044:a pumpen
Hej. Sitter en kupolmutter som passar perfekt på saab 9000 soppapump, tidiga modeller. Kan fixa art.nr. Om du vill när jag kommer hem, är på jobbet nu. Har en sån på min tillsammans med en vanlig banjokoppling, syns kanske lite på den här bilden.
Det borde inte spela någon roll hur du monterar pumpen, jag har min i samma höjd som utgången på catchtanken, funkar alldeles utmärkt. Mvh Björn. _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||||||||
|
tack så mycket axe!! varit in på hyrdo i dag oxå, uj uj va dåliga grejjor dom har där, allt blir så klumpigt
Såg riktigt fint ut med dina kopplingar..
Den där stålspunna teflon slangen skulle dom ha 350:- metern för .... _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||||||
|
Re: 044:a pumpen
De två yttersta anslutningarna går till varsin Facet Red-top pump.
Mvh Björn _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||||||||
Har för mig att jag tog ett filter från en Saab 9000 Turbo. Mvh Björn _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||||||||
|
Re: 044:a pumpen
Har du två returer till stortanken? /en som tycker att det finns en slang för mycket ansluten i catch-tanken. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||||||
|
Re: 044:a pumpen
Ja, det går två returer till stortanken, orginalreturen var så klent dimensionerad att jag tillverkade en ny tankarmatur, med en extra retur samt två sugledningar istället för en, som det är orginal. Så nu är det två sugledningar (en till vardera pump) samt två returledningar till tanken.
Mvh Björn _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||||||||
|
Re: 044:a pumpen
Vad fick du för symptom med för klen retur? /en som har en 2 mm:ers strypning i sin enda retur _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||||||
|
Re: 044:a pumpen
Har inte kört något med endast orginal returen. Satte dit en extra retur när jag ändå byggde om tankarmaturen för dubbla sugledningar. Better safe than sorry.
Mvh Björn _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||||||||
Jag kör med 2 mm; nema problema! _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||||||
Hur mycket effekt räknar du med att köra med? Jag är i färd med att skaffa bränslefilter till pontiacen och funderar mest på om det finns någon begränsande faktor som gör att man riskerar att strypa bränslesystemet med ett för litet filter och vad är i så fall ett "lagom" filter?
Man borde kunna köpa lämpligt filter på tex mekonomen/micro eller liknande en lördag va? |
||||||||||
Ja, du.... Vad jag har för effektmål, och vad det blir i slutänden kan ju skilja något
Men, mitt mål är ca 400hk, och det tror jag inte skall vara några problem. Inte för soppafiltrets del i alla fall
Vet bilar med mer effekt än så som kör med vanliga Bosch-filter. Mvh Björn. _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||||||||
![]() |
Skruva banåkabil
044:a pumpen
|
5885 besök totalt |

